Több mint kilencezer kilométer terepen, ilyen a 2012-ben ismét Dél-Amerikában megrendezésre kerülő Dakar-rali. A verseny ma is komoly próbatétel embernek, technikának egyaránt. Nem véletlen, hogy az idei futamon is az indulók fele elvérzett.  

Villanyautóval a Dakarra 1
Villanyautóval a Dakarra 15


Egy lett csapat, az OSCar úgy döntött, tetézik a bajt és villanyautóval próbálják meg teljesíteni a versenyt. A korábban Chevrolet V8-as motorral hajtott egyedi építésű terepjárójukat alakítják villanyautóvá.

Az eO két darab állandó mágneses elektromos motort kap, ezek egyenletes teljesítménye 245 lóerőnek felel meg, ugyanakkor rövid ideig képesek akár 430 lóerő elérésére is. A maximális nyomaték 500-800 Nm között változik. A versenyautó ugyan csak 140 km/órás végsebességre képes, de csapat szerint ez nem számít, hiszen nem is az a céljuk, hogy a hagyományos motorral szerelt autók ellen versenyezzenek. Az alternatív energiát használó járművek versenyében nyernének.

Az építők szerint a könnyebb terepen 300 kilométert képes elmenni egy feltöltéssel az eO, míg az igazán nehéz szakaszokon a hatótávolság 150 kilométerre csökken. Felmerül a kérdés, hogy akkor mégis hogyan fogja teljesíteni az ennél jóval hosszabb napi szakaszokat?

Itt van egy kis turpisság a dologban, ugyanis a kocsiban lesz egy Nissan benzinmotor is, amelyet arra használnak, hogy töltse az akkumulátorokat, a járművet viszont mindig a villanymotor hajtja. Fékezéskor a villanymotor generátormódba kapcsol és tölti a telepeket.

Nem egyedül vág neki a nagy kalandnak az OSCar eO, a csapat egy ugyanolyan, de benzines modellt és egy kamiont is beküld a sivatagba, hogy támogassák a célba érését.