Hamarosan érkezik a Porsche 911 új generációja, talán már idén, de valószínűbb, hogy jövőre bemutatkozik a 998 kódjelű sorozat. Ez ugyan tökéletesen új autó lesz, de ahogy elődei, csak a 911-es egy újabb állomása, a forma drasztikus megújítására nem kell számítani.

Jövőre érkezhet a 998-as sorozat
Az RSR motorját kaphatja

Az RSR motorját kaphatja

Az RSR motorját kaphatja


Ám addig is lesz mit csemegézni a 911-esből, miután egy kereskedőtől kikerült brossúra szerint új, minden korábbinál versenyautósabb változat forgalmazása kezdődik meg hamarosan. Talán épp ez lehet a 997-es sorozat búcsúmodellje.

Az autó alapját az elsősorban hobbiversenyzőknek ajánlott GT3 RS adja, de műszakilag továbbfejlesztik. A fő újdonság, hogy az eddigi 3,8 literes motor helyén 4,0 literes motort találunk. Állítólag a 911 versenyautó-variánsa, a GT3 RSR motorját építik be. Ez ugyan a versenypályán a korlátozások miatt csak 455 lóerős, de a papírok tanulsága szerint az utcai kivitel 500 lóerőt tud majd.

Ez megegyezik a Porsche Turbo motorjának teljesítményével, viszont a GT3-asé szívómotor. A különlegességet hatfokozatú manuális sebességváltóval szerelik. Alaphelyzetben ugyan szerepel benne légkondicionáló, de a versenyzők számra felesleges súlynak tekinthető rendszert felár nélkül kiszerelik, viszont kérhető helyette bukócső és tűzoltókészülék is, szintén ingyen.

Nem egy olcsó darab a kocsi, 30 ezer euróval (8 millió forint) kerül többe, mint a GT3 RS, vagy a Turbo, amivel a Porsche kínálatának harmadik legdrágább darabja lesz. Csak a már nem kapható GT2 RS és a 911 Speedster voltak drágábbak nála. Az GT3 RS 4.0 ára adók nélkül 40 millió forintnak megfelelő összeg.

Durva változattal búcsúzik a Porsche 12