A TISPOL-ellenőrzés időtartama alatt – a Nemzeti Közlekedési Hatósággal és a megyei kormányhivatalok közlekedési felügyelőségeivel együtt – fokozottan ellenőrzik a gépjárművek műszaki állapotát is.
A sebességtúllépés Magyarországon a leggyakoribb közlekedési szabályszegés és a legfőbb baleseti ok. Évek óta az összes személyi sérüléses közúti baleset mintegy 25-30 százaléka, a halálos kimenetelű baleseteknek pedig 40 százaléka vezethető vissza a gyorshajtásra – olvasható az ORFK közleményében.
Megjegyzésünk: A gyorshajtás ugyanakkor nemzetgazdasági érdek is, hiszen az objektív felelősség keretében tavaly több mint 622 ezer fővel szemben szabtak ki közigazgatási bírságot, napi átlagban 1400 gyorshajtó bírságolása történt meg. Ha a legkisebb, harmincezres bírsággal számolunk, akkor is több mint 18 milliárdos összegről van szó. A rendőrség működéséhez pedig alapvetően szükség van az innen származó bevételre. Hány rendőrcsalád élete válna lehetetlenné, ha mindenki szabályosan autózna?