Megszületett a 2012-es rali-világbajnokság versenyeinek összeállítása, amelyről hosszú ideje tárgyalt az FIA, a versenyszervező, North One Sport, a helyi rendezők és a gyári csapatok. A sportág fejlesztése érdekében az idei újdonságok után, amelyek nagyobb rugalmasságot engednek meg a versenyek formáját és szerkezetét illetően (szombaton is vége lehet, vegyes talaj) 2012-ben további érdekességek jelennek meg a bajnokságban.

Az egyik ilyen a két országos rendezés, jelesül Norvégia és Svédország együttes versenye. Idén ezt ki is próbálták már, hiszen az évadnyitó Svéd-rali egyik szakasza átvezetett Norvégiába, majd vissza. Argentinban ugyanakkor nagy távolságú versenyt rendeznek. Egyelőre azt nem részletezték a szervezők, hogy ez az etapok megnyújtására vonatkozik, vagy a gyorsasági szakaszok hossza is jelentősen megnő-e. Hasonló versenyre lehet számítani az új Abu-Dzabi-rali esetében is, amely a Jordán-rali helyett kerül a naptárba, mit közel-keleti helyszín.

Az ideivel szemben Jordánia mellett Ausztrália és Szardínia sem szerepel a 2012-es naptárban, szerepel viszont Új-Zéland. Összességében csak 12 versenyről van szó, ami eggyel kevesebb a 2011-es szezonnál. A nagyon népszerű francia, német és spanyol aszfaltversenyek ugyanúgy részei a sorozatnak, mint a tradicionális Finn-rali.

A fent említett szervezetek azt remélik, hogy a változtatások hozzájárulnak majd a sportág népszerűségének növekedéséhez, a tervek szerint 600 millió tévénézőhöz jut el a vb és nagyjából négymillióan látogatnak el a helyszínekre. A fentieknél azonban minden bizonnyal fontosabb a rajongóknak, hogy beszállt a MINI, illetve, hogy várhatóan jövőre jön a Volkswagen is.

A 2012-es rali-világbajnokság helyszínei

Abu-Dzabi
Argentína
Finnország
Franciaország
Nagy-Britannia
Németország
Görögország
Mexikó
Új-Zéland
Portugália
Spanyolország
Svédország- Norvégia

A rendezvények időpontján még dolgoznak, azoknál ugyanis figyelembe veszik a Forma-1-es versenyeket is, hogy minimalizálják az átfedéseket.