Megújítja az E63 AMG modellt a Mercedes-Benz, lecserélik az eddig használatos 6,2 literes V8-as szívómotort. Helyét szintén V8-as, de 5,5 literes duplaturbós motor veszi át, ugyanaz, amely a nemrég debütált CLS63 AMG-ben is szerepel

525 és 558 lóerős változat is készül
Kisebb a hengerűrtartalom, de két turbó pumpálj a levegőt

Kisebb a hengerűrtartalom, de két turbó pumpálj a levegőt

Kisebb a hengerűrtartalom, de két turbó pumpálj a levegőt


A motorteljesítmény nem változik, az továbbra is 525 lóerő, nyomatékban viszont a korábbi 630 helyett az új már 700 Nm-t nyújt. Mindez azonban csak az alapmodellekre igaz, mert az új motorhoz kérhető az úgynevezett Performance Package, amelynél nagyobb turbónyomással dolgozik a motor, olyankor pedig 558 LE és 800 Nm az aktuális érték.

Ezzel az E63 AMG 4,5 másodperc helyett már 4,2 másodperc alatt is képes elérni a 100 km/órás sebességet, ami persze köszönhető a hétfokozatú automata sebességváltó rajtprogramjának is.

Hiába viszont a nagyobb teljesítmény, ezt a modellt is megállítja az elektronika 250 km/órás sebességnél. Ha az ügyfél részt vesz az AMG vezetéstechnikai oktatásán, akkor viszont kaphat plusz 50 km/órát, mert a kocsi egyébként simán megfutja a 300-at.

Ugyanakkor nemcsak teljesítményről szól az új motor, de a start-stop rendszernek is köszönhetően elődjéhez képest 30 százalékkal, 2,8 literrel kevesebbet fogyaszt a szabvány szerint.

Az új motorra egyfelől az egyre szigorodó emissziós előírások miatt van szükség, másfelől viszont hamarosan érkezik a BMW M5, amely szintén V8-as turbómotorral készül, várhatóan 560 lóerős teljesítménnyel,  így a Mercedes versenyben maradhat.