Sok minden szerepel a Volkswagen-konszern kínálatában, a kisautótól a sportkocsikon át a teherautókig, de motorkerékpár nem. Eddig. Sanghajban bemutatkozott a cég villanyrobogója. Egyelőre tanulmány.
A Volkswagen E-Scootert elsősorban óriásvárosok lakóinak szánják, akik az állandó dugók miatt nem akarnak autóba ülni. Az apró jármű mozgatásáról villanymotor gondoskodik, amely egyelőre nem csábít nagy száguldásra. Teljesítménye 350 watt, azaz alig fél lóerő. Ennek megfelelően a jármű végsebessége 48 km/óra.
A nikkel-fém-hidrid akkumulátorok egyetlen feltöltésével 40 kilométert képes megtenni a villanyrobogó, ami városi használat mellett több napig is elegendő lehet, ha a tulajdonos nem futárként dolgozik. Persze nem is nekik szánják
Hiszen mint Simon Loasby, a Volkswagen kínai leányvállalatának formatervezési vezetője elmondta: „Már 20 millió elektromos robogót adtak el Kínában. Ezek általában nagyjából 500 dollárba kerülnek, vagyis olcsók. Nincs rá indok, miért ne szerelhetnénk fel ezeket a járműveket prémium kiegészítőkkel, mint LED-es lámpák, trendi műanyagok, szép varrású bőrülés és komoly fedélzeti számítógép, és még akkor is 1000 dollár alatti áron árulhatnák.”
Loasby a sorozatgyártásra való utalás mellett azt is elárulta, hogy nemcsak kínára koncentrálnak, de mint mondta lítium-ion akkumulátorral is felszerelhető a robogó azokon a piacokon, ahol azt részesítik előnyben. Persze ehhez előbb Kínában kell sikeresnek lennie a terméknek. A robogóba később fékenergia-visszatáplálás is kerülhet, amellyel tovább nőhet a hatótávolság, sőt a tervek között szerepel egy dupla ilyen erős motor is.
Szóval úgy tűnik, hogy ez a jármű megvalósul, most már csak az a kérdés, mikorra kerül piacra. A megvalósítása kézenfekvő, hiszen olyanokat is a VW-hez kötnének, akik egyébként soha nem vennének autót.
A villanyrobogóra nemcsak a VW repült rá, hiszen nemrég mutatta be a MINI és a smart is hasonló járművét.