A Daimler arra készül, hogy 2015-től már meg tudja kezdeni a mintegy 400 kilométer hatótávú hidrogénüzemű, üzemanyagcellás gépjárművek sorozatgyártását kereskedelmi tételekben.

Nem változott a csomagtartó mérete
Kuplungolni nem kell, csak fék és gáz

Kuplungolni nem kell, csak fék és gáz

Kuplungolni nem kell, csak fék és gáz


„A technológia már rendelkezésre áll” – mondta Thomas Weber kutatási igazgató a Börsen-Zeitung lapnak. A B-osztályú Mercedes autók folyamatban lévő világ körüli útja is bizonyítja a technológia kereskedelmi hasznosításra kiforrott mivoltát.

A technológia gyakorlati alkalmazásához azonban még ki kell építeni a megfelelő infrastruktúrát az üzemanyagtöltő állomások szükséges berendezésekkel való ellátásával. Németországban Thomas Weber szerint elegendő lenne ezer benzinkutat ellátni hidrogéntankolási lehetőséggel. Jelenleg még csak harminc ilyen benzinkút üzemel Németországban.

A Daimler egyelőre kis szériában gyárt hidrogénüzemű járműveket, és összesen 200 darab elkészítését tervezi. Az első példányokat már leszállították a német, amerikai és norvég megrendelőknek. A mindennapi használatra való alkalmasság felmérésére jelenleg három ilyen autó világ körüli úton van.

Az autók jelenleg Kínában tartanak és hazaérkezésük júniusra várható. Az akcióval a stuttgartiak a hidrogénüzemanyag-töltő állomások globális hálózatának létesítésének szükségességét kívánják tudatosítani a közvéleményben. Az üzemanyagcellás B-osztályos Mercik motorja 136 lóerős, úgy megy, mint hagyományos társai. Álló helyzetből 11,4 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/óra sebességre. A végsebessége 170 kilométer/óra. Üzemeltetési költsége viszont harmadannyi, 18 forintból tehető meg vele egy kilométer.

Az üzemanyagcella hidrogén és oxigén egyesítésekor felszabaduló vegyi kötési energiát alakítja át elektromos energiává. Kialakítását tekintve az üzemanyagcella hasonlít a hagyományos akkumulátorokhoz. A technológia lehetséges alkalmazási területe a lakásfűtéstől kezdve egészen járművek meghajtásáig terjed. Az üzemanyagként szolgáló hidrogén előállítása azonban energiaigényes folyamat.

Forrás: MTI