Félidős ráncfelvarráson esett át a japán gyártó hármas típusa, és tényleg úgy néz ki, mint egy öregedő amerikai filmcsillag, akinek simára és feszesre pumpálták az arcát. Az emberekkel ellentétben ez a lemezeken igencsak jól mutat, tisztább, egységesebb külsőt kapott a New York-i Autószalonon bemutatott típus.

A forma frissülése mellett az igazi változások a lemezek alatt történtek. Elsőként a Mazda3-ban debütál élesben a japánok új környezetkímélő elgondolása a Skyactiv. Ennek lényege, hogy súlycsökkentéssel, aerodinamikai módosításokkal és a benzines motorok fejlesztésével szorítják vissza a károsanyag kibocsájtást, és fogyasztást hibridhajtás nélkül.

Első fecskeként az Egyesült Államok piacára a kétliteres verzió érkezik, 155 lóerővel ami 5%-os többletet jelent az elődhöz képest. A fejlődés kulcsát frissen fejlesztett befecskendező rendszer és a szokatlan kompressziós érték (12.0:1) jelenti. Az erő hatfokozatú kézi, vagy automataváltón keresztül jut az első kerekekhez, és bár a technikai boszorkánykonyha receptje még titkos, a fogyasztási adatokat tekintve meggyőző az új Mazda3.

Kisimult vonalak, erre jó a ráncfelvarrás!

Kisimult vonalak, erre jó a ráncfelvarrás!

Kisimult vonalak, erre jó a ráncfelvarrás!

5.8 literes átlag száz kilométerenként, benzinből, egy 155 lóerős motortól, nos ez a hisszük ha látjuk kategóriába esik. Igaz, ha még füllentettek is kicsit, a 170 forint/literes áron mért benzin országában így is kitűnő ajánlatnak tűnik.