„Zolder versenypályája nem kifejezetten gyors, ellenben nagyon fékgyilkos, Egy kissé Monzához és a tavalyi marrakesh-i versenyhez tudnám hasonlítani, de itt nem érünk el olyan magas végsebességeket, mint a másik két helyszínen. Annyiban viszont hasonlítanak egymáshoz, hogy állandóan kemény fékezések és sikánok törik meg a ritmust. Nincs is igazi ritmusa a pályának, tavaly ez jelentette számomra az igazi problémát. Ráadásul előzni sem nagyon lehet.” – mondta Michelisz.
Az FIA WTCC a jelenleg létező négy autós világbajnokság egyike, amely a ma ismert formájában 2005-ben jött létre. A sorozat újkori történetének eddig egyetlen magyar versenyzője, Michelisz Norbert 2008-ban szerepelt először a mezőnyben, 2010-ben pedig a Zengő Dension Team színeiben teljes szezont végigversenyezte. A 26 esztendős pilóta tavaly az újoncok számára kiírt Rookie Challenge győztese lett, és az egyetlen versenyzővé vált, aki újoncként összetett győzelmet tudott aratni.
A világbajnokság mezőnye idén 12 ország – köztük június 5-én Magyarország – versenypályáin összesen 24 futamot teljesít. Az idei szezonban öt különböző típusú autó van jelen: a Chevrolet gyári csapattal indul, a Volvo egy félgyári versenyautót nevez, a BMW és az SR Customer Racing (SEAT) privát csapatoknak szállít autókat.
Minden versenyhétvégén két futamot rendeznek, a rajtsorrendek a két részre bontott szombati időmérő edzésen dőlnek el. A futamokon a legjobb tíz versenyzőt pontozzák, a győztes 25 pontot kap, a tízedik helyezett pedig egyet.
Forrás: Zengő Dension Team