A Jaguar XF életciklusának arra a pontjára érkezett, amikor már nem lehetett elodázni a ráncfelvarrását. A New Yorkban leleplezett újdonsággal a BMW 5-ös és az Audi A6-os megszorítására készülnek.

A Jaguar lenyomná a BMW-t 1
Kompresszorral lélegeztetik az XFR ötliteres motorját

Kompresszorral lélegeztetik az XFR ötliteres motorját

Kompresszorral lélegeztetik az XFR ötliteres motorját


A korábban megjelent kémfotók után a karosszéria nem okozott nagy meglepetést. Az XF és annak csúcsváltozata, az 510 lóerős XFR is megkapta a módosított motorháztetőt, első és hátsó lámpákat, hűtőrácsot, lökhárítókat. Adam Hatton a Jaguar design menedzsere szerint „az orr új kialakítása határozottabb közúti jelenlétet biztosít az XF számára”.

A igazi újdonságok az átdolgozott lemezek alatt lapulnak. A legfontosabb a 2,2 literes dízelmotor, amelyhez nagy reményeket fűz a Jaguar: azt várják, hogy az értékesített modellek 60 százalékát ezzel a motorvariánssal szerelik majd. A Land Rover Freelanderből ismerős erőforráson számos módosítást végeztek a finomabb működés érdekében – kezelésbe vették az olajteknőt, alacsonyabbá tették a dugattyúk súrlódását, új főtengelyt és vízhűtéses turbótöltőt építettek be, de nem feledkeztek meg a komolyabb hangszigetelésről sem.

Szintén új a dízelmotorhoz kapcsolt nyolcsebességes automatikus váltó. A gyár szerint ezzel nemcsak a 190 lóerős motor 450 newtonméteres nyomatékát lehet jobban kihasználni, de lényegesen gyorsabbak a fokozatok közötti ugrások, mint a leköszönő hatsebességes váltónál. Az XF nyolc másodperc alatt éri el a százas sebességet. Alkalmas arra is, hogy 225-tel száguldjon, de a gyári adatok szerint arra is képes, hogy a fogyasztása 5,4 liternél megálljon.

A lehetetlennek tűnő értékhez szükség van a kifinomult start-stop rendszerre – ez bekerül a háromliteres dízelekbe is -, amely a gyár szerint lényegesen gyorsabban indítja újra a motort, mint a konkurensek hasonló megoldásai. A gyorsaság mellett nem árt, ha kulturált az újraindulás, hiszen azon is sokat dolgoztak, hogy az XF lényegesen csendesebb legyen.
A Jaguar lenyomná a BMW-t 18 Az utastérben megújultak az ülések, a kormány és a szellőzés kezelőpanelje. A szórakoztatásról továbbfejlesztett multimédia-rendszer gondoskodik: a kínálat csúcsán a Dolby surround hangzást biztosító Bowers & Wilkins változat áll.

A kényelem mellett a biztonság is magasabb szintre lépett: adaptív fényszórók és sebességtartó automatika, valamint az erősebb fékezéskor önműködően felkapcsolódó vészvillogó jelent újdonságot a frissített XF-ben.