A világ legnagyobb autógyárcsoportja, a Toyota 129 491 járművet adott át márciusban Japánban, 62,7 százalékkal kevesebbet, mint tavaly márciusban. A Nissan hazai termelése éves egybevetésben 52,4 százalékkal 47 590-re, a Hondáé 62,9 százalékkal 34 754-re csökkent.
A gyártók elsősorban a március 11-i nagy földrengés miatt a beszállítóknál keletkezett károkkal, az alkatrészhiánnyal magyarázzák a helyzetet.
A gyártás újraindulása környékén még mindegyik gyár optimista volt, pár tízezer autós éves veszteséget prognosztizáltak. Akkor azonban még nem voltak felmérések arra vonatkozóan, hogy a természeti katasztrófa mennyire befolyásolja az autókereskedelem helyzetét.
A márciusi értékesítési adatok alapján kijelenthető, hogy a japán újautó-piac lényegesen lassabban tér magához, mint azt a gyártók tették. Több márka is anyagi segítséget nyújtott a mentéshez és az újjáépítéshez, miközben a termelés újraindításának szervezését végezték.
Forrás: MTI