A német autóklub, az ADAC 2010-es meghibásodási statisztikája szerint a német autók vezetik a megbízhatósági listát. Hat járműkategóriából ötben német autó szerezte meg az első helyezést, azaz azokhoz kellett legkevesebbszer segítséget hívni.
Különösen a középkategóriában jeleskedtek a német gyártmányok: a BMW X3-asa áll az első helyen, a Mercedes C-osztály a másodikon, a BMW 3-as a harmadikon, a Mercedes SLK a negyediken, és az Audi A4 az ötödiken.
Az első nem német modell csak a lista hatodik helyén jelenik meg: a Nissan Qashquai, de a következő két helyen is német autó áll, mégpedig a VW Tiguan és a Mercedes CLK. A kilencedik helyen áll a Skoda Octavia, míg a VW Passat kettővel lejjebb, a tizenegyedik helyen.
A középkategória alsó szekciójában pedig BMW 1-es szériája vezeti nagy előnnyel a listát, a második helyen az Audi A3 áll, a harmadikon viszont a Peugeot 308. A Mercedes B- és A-osztálya után a hatodik helyen a Toyota Auris következik, majd a VW Golf, a Seat Leon/Toledo, a VW Eos, a tizedik helyen a VW Caddy és a tizenegyediken a Renault Scénic.
A felső középosztályt és a felső osztályt az Audi A5 vezeti, a BMW 5 a második, az Audi A6 a harmadik, és a Mercedes E-osztály a negyedik helyen áll. A lista egyetlen nem német tagja a Volvo S60/S70/S80/V70 modellcsalád, amit aztán ismét német modellek követnek.
A kompakt kategóriát a BMW Mini vezeti, majd a Peugeot 207, a Mitsubishi Colt, az Opel Meriva, a Nissan Note, a Skoda Roomster és a hetediken a Dacia Sandero következik. A VW Polo csak a tizedik, az Opel Corsa pedig a tizenegyedik helyen áll, míg a Suzuki Swift a tizennyolcadikon.
A kisautók közül a Toyota Aygo áll a megbízhatósági lista élén, nyomában a Fiat 500, a Peugeot 107 és a Fiat Panda modell.
Az ADAC meghibásodási listáját a hiba természete szerint az akkumulátorhibák vezetik, a második helyen pedig a járműelektronikai problémák állnak. Ez a két kategória teszi ki az összes meghibásodás 54 százalékát.
Az ADAC értelmezése szerint az autótulajdonosok a nagy áramfogyasztó berendezések, az ülésfűtés, a légkondicionáló és hasonló berendezések karbantartására ügyelnek a legkevésbé, mégpedig az autó növekvő korával fordított arányban.
A meghibásodások 18,4 százaléka a motorvezérléssel, kilenc százaléka pedig magával a motorral volt kapcsolatos. Az üzemanyag-ellátási hibák 6,6 százalékban, a fűtés- és klímaberendezések hibái 4,3 százalékban jelentkeztek.
Az ADAC „sárga angyalai” 4,25 millió alkalommal szálltak ki 2010-ben meghibásodott autót javítani. A meghibásodási lista összeállításához ebből kizárólag egy- és hatéves autókra kiterjedően 500 ezres reprezentatív mintát emeltek ki. A mintavételben csak olyan modellek szerepelnek, amelyeket legalább három egymást követő éven keresztül lényeges változtatások nélkül gyártanak, és egy évben legalább 10 ezret helyeztek belőle forgalomba Németországban.