Már kétszer írtunk róla, de csak kiszivárgott információk alapján. A Porsche most hivatalosan is bejelentette: érkezik a legsportosabb modellje, a GT3 RS 4.0. Az autó alapját a GT3 RS adja, de a motorja nem 3,8, hanem 4,0 literes. Ez a legnagyobb hengerűrtartalmú motor, ami valaha gyári 911-esbe került.
Ám nem holmi módosításról van szó ez, a motor a több mint 100 millióba kerülő 911 RSR versenyautóból származik. Egy az egyben emelik át, kovácsolt dugattyúival és titán hajtókarjaival együtt. A versenypályákon előírt szűkítők miatt a motor csak 455 lóerő, de itt szabadon lélegezhet. A teljesítménye így 500 lóerő, 8250-es fordulatszám mellett. Ez a Porsche legnagyobb literteljesítményű szívómotorja. 125 lóerő/liter. A világon ennél csak a Ferrari 458 Italia tud jobbat. 127 LE/l-rel.
A GT3 RS 4.0 csak hatfokozatú manuális sebességváltóval készül, de ha valaki ügyesen kezeli, akkor az autó igen gyors. 3,9 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót (0,3-del jobb a GT3 RS-nél), egy 0-200 km/órás sprintet letud 12 másodperc alatt. Ami ennél is mérvadóbb, hogy 7 perc 27 másodperc alatt képes megtenni egy kört a Nordschleifén, amivel veri a Carrera GT-t.
Nemcsak a motor, de a futómű és a karosszéria egyes elemei is a motorsportból származnak, a Porsche ugyanis törekedett a súlycsökkentésre. 15 kilót faragtak le a GT3 RS tömegéből, így a kocsi 1360 kilót nyom teletankolva. Ehhez persze az is kellett, hogy a motorháztető, az első sárvédők, és az ülések is karbonból készültek. Műanyagból van a hátsó szélvédő és optimalizálták a kárpitok tömegét is.
Az átalakítás során módosított hátsó szárny került az autóra, ugyanakkor széria Porschén először alkalmazták az úgynevezett flics-eket, amelyek az első lökhárító oldalán található kis szárnyak. Ezek együttesen nagyobb leszorító erőt generálnak, mint a hagyományos GT3 RS karosszéria.
Az autó értékesítése nyáron indul az ára Németországban az adókkal együtt 178 596 euro (47,3 millió forint). Mindössze hatszáz darab készül belőle.