Az alkatrészhiány a Japánban történt természeti katasztrófa miatt állt elő, és általában a kisebb elektronikus alkatrészeket érinti. A műszakszám csökkentésére azért van szükség, hogy a készletek kitartsanak, amíg az utánpótlás meg nem oldódik – mondta el a kommunikációs vezető.
Egyelőre három hétre látják előre a májusi gyártási menetrendet. A Magyar Suzuki vezetése mindent megtesz, hogy csökkenthessék az esetleges gyártási kiesést és mielőbb újra indíthassák a kétműszakos munkarendet, melyben naponta 850 autó készülhet.
A Magyar Suzuki Zrt. az 1991-es gyáralapítástól 280 milliárd forintot meghaladó beruházást hajtott végre esztergomi gyárában. A 3500 dolgozó mellett a beszállítói kör több ezer embernek biztosít munkát.
2008-ban már az 1 millió 500 ezredik darab magyar Suzuki elkészültét ünnepelték a gyárban, amelynek termelése ugyanabban az évben elérte az évi 280 ezer darabot, idén 170 000 autó legyártását tervezik.
Forrás: MTI