A BMW-csoport eladási rekordot ért el január-márciusban, értékesítési árbevétele 29 százalékkal 16 milliárd euróra emelkedett. Nyeresége 1,2 milliárd euró lett a 2010 első negyedévi 324 millió euró után.
Az idei első negyedévben a tavalyinál 21 százalékkal több, 382 758 BMW, MINI és Rolls-Royce márkájú autót értékesített a cég. Az eladások Ázsiában, ezen belül is Kínában nőttek a legnagyobb mértékben, de a BMW legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban is nőtt az értékesítés az első negyedévben.
Az idén több mint 1,5 millió autót tervez értékesíteni a konszern. Versenytársaihoz, a Daimlerhez és az Audihoz hasonlóan a BMW is a felső árkategóriás limuzinok és terepjárók iránt növekvő globális keresletből profitálhatott az első negyedévben.
Norbert Reithofer, a konszern vezérigazgatója az eredménybeszámoló alkalmából megerősítette: a BMW „a lehető legjobb úton halad afelé, hogy eladási és eredményrekordot érjel el az idén”.
Forrás: MTI