2009 májusában Szardínián leplezte le a Volkswagen az új Polót, most két évvel később ugyanitt bemutatkozott a Polo R WRC tanulmány. A német gyár ugyanis a rali-világbajnokság ötödik futamának helyt adó verseny előtt, tegnap délután bejelentette, beszáll a WRC-sorozatba. Ezzel a WRC visszakaphatja régi színvonalát, hiszen a Ford és a Citroën mellett jövőre már a MINI is gyári csapattal vesz részt.
Tekinthetjük ezt visszatérésnek is, hiszen a Volkswagen korábban is versenyzett a vb-n. A legnagyobb sikerük 1986-ra tehető, amikor Kenneth Eriksson és navigátora Peter Diekmann egy VW Golf GTI 16V modellel világbajnoki címet szerzett az A csoportban.
Az utóbbi időben viszont a Dakar-rali volt a Volkswagen első számú versenysorozata, ahol első gyártóként dízelmotorral is nyerni tudtak és ahol az utóbbi három évben mindannyiszor győztek. Jövőre már nem indulnak a versenyen, helyette új kihívást kerestek. 2013-tól beszállnak a rali-világbajnokságba, ahol első körben 2015-ig terveznek.
A Polo WRC fejlesztése már elindult, de csak 2013-ra lesz kész. Jövőre két Škoda Fabia S2000 képviseli a konszernt a versenyeken a tapasztalatgyűjtés szellemében, mielőtt a Polo R WRC-t bevetik 2013-ban. A szabályoknak megfelelően közvetlen befecskendezéses, 300 lóerős 1,6-os turbómotort, illetve összkerékhajtást kap a Polo, amelyet egyedi karosszériával ruháznak fel.
A leleplezésen visszaköszönt a Volkswagen az amerikai focidöntőre, a Super Bowlra készült reklámja, amelyben egy kisgyerek Darth Vadernek öltözve próbálja használni az Erőt. Az apró Nagyúr rántotta le a leplet a Polóról.
A bemutatón ott volt a Volkswagen utóbbi két Dakar-győzelmét szerző Carlos Sainz (2010) és Nasser Al-Attiyah (2011). Mindketten segíthetnek sikeressé tenné a Polót. A spanyol pilóta 196 vb-futamon indult, két világbajnoki címet nyert, a katari 41 futamon indult, jelenleg is aktív, ő N-csoportban lett világbajnok. Nem ők lesznek a csapat pilótái, de a fejlesztésben komolyan részt vehetnek.
Érdekesség, hogy a Volkswagen Polo jelenlegi legerősebb változata a GTI, R kivitel jelenleg a Golfból és a Sciroccóból van. Könnyedén elképzelhető, hogy a német gyár a versenyautóval egy időben elkészíti a Polo R utcai változatát is. 1,6-os turbómotorral nagyjából 210 lóerős teljesítménnyel képzeljük el.