Sorozatgyártásba kerül a Jaguar C-X75, pedig a tavaly ősszel, a Párizsi Autószalonon tanulmányként leleplezett autóról mindvégig állították nem kerül utcára. Most mégis elkészül, és milyen jó.
Bár nem az eredeti formájában, de hibrid marad a szupersportkocsi. A kiállítási darabban kis gázturbinákat kombináltak villanymotorokkal, a szériaautóban hagyományos belsőégésű motor lesz társa az elektromosoknak.
A kis hengerűrtartalmú benzinmotor mellett tengelyenként egy-egy elektromos kerül a Jagbe. Mindemellett közleményében a Jaguar leszögezi, hogy anyavállalatuk – a Tata, amely ilyen téren is érdekelt – folytatja a kutatásokat a gázturbinákkal, mert abban látja a Jaguar jövőjét.
A motorcsere azonban nem befolyásolja az autó képességeit. A Jaguar ígérete szerint 3 másodperc alatt gyorsul majd 60 mérföld/órás (96 km/h) sebességre a kocsi, a 160-at pedig 6 másodperc alatt éri el. A végsebessége 320 km/óra körül lesz.
Mindez el is várható egy olyan autótól, amelyet darabonként 200 millió forintért kíván árulni a gyártó, azaz azonban már kevésbé, hogy annyit fogyasszon, mint egy Toyota Aygo. Pedig a gyár 99 g/km CO2-kibocsátást ad meg, ami megegyezik az apró japán autóéval, amiből adódik a nagyjából 4,7 literes átlagfogyasztás.
Ebben persze komoly szerepe van, hogy az autó 50 kilométert képes csak a villanymotorok használatával közlekedni, illetve hogy a váza szénszálas műanyagból készül, tehát könnyű. Utóbbi elkészítésében a Forma-1-ben e téren is komoly tapasztalatot szerző Williams segít a Jaguarnak. A versenycsapat ugyanakkor az aerodinamika és a hibrid technológia kialakításában is részt vesz. A Jaguar C-X75 sorozatgyártású kivitele látványra nagyon hasonló lesz a tanulmányautóhoz.
Az autó ára a fennemlítettnél is több lehet, az egyes országok adóitól függően 700-900 ezer fontért, azaz 200-270 millió forintért vehető meg. Összesen 250 készül belőle.