Az Olasz-rali vasárnapi programja:
SS15 Gallura 8,24km
SS16 Monte Olia 24,50km
SS17 Terranova 24,60km
Szerviz – Olbia
SS18 Gallura (PowerStage) 8,24km
Szerviz Olbia
Négy szakasz, összesen 66 gyorsasági kilométer maradt az Olasz-rali záró napjára, ahol az volt a kérdés, hogy Sebastien Loeböt képes lesz-e valaki utolérni, illetve kik osztoznak majd a dobogós helyeken. Mondhatni nyitott volt a verseny az első négy helyen.
A második helyen álló Mikkor Hirvonen megpróbálta utolérni Sebastien Loeböt, de a hétszeres bajnok jól kufárkodott félperces előnyével és viszonylag kevés vesztességgel teljesítette a szakaszokat. Olyannyira, hogy a végén 11 másodperces előnnyel megnyerte a világbajnokság ötödik versenyét. Sikere azért különösen értékes, mert végig ő rajtolt elsőként.
Loeb – aki a negyedik szakaszon állt az élre – sikerében nagy szerepet játszott, hogy míg ő hiba nélkül autózott végig, addig a többiek különféle okok miatt le-le maradtak, majd onnan kapaszkodtak fel újra. Beérni azonban már nem tudták a címvédőt.
Ez Loeb idei második, összességében 64. győzelme, Szardínián már negyedszer nyert, az Olasz-ralin pedig ötödik alkalommal állhatott fel a dobogó tetejére. Ezzel a győzelemmel Sebastien Loeb kettőről hét pontra növelte előnyét a világbajnokság egyéni versenyében, főként mert a hétszeres világbajnok még az utolsó, külön pontokért vívott szakaszon sem spórolt, ott a harmadik leggyorsabb volt, ami plusz egy pontot jelentett számára, a győzelemért kapott 25 mellé.
„Hihetetlen hétvége volt. Egész hétvégén mi takarítottuk az utakat, szóval ez a győzelem nagyszerű meglepetés. Az autó tökéletes volt, ez tette lehetővé, hogy jó munkát végezzünk” – értékelt Loeb.
Mikko Hirvonen végzett a második helyen az Olasz-ralin. A Ford versenyzőjének tempója alkalmas lett volna a győzelemre, üldözte is Loeböt az elejétől, de az első napon történ kicsúszásával szerzett defekttel járó 51 másodpercet nem tudta ledolgozni. A finn azonban mérsékelte a veszteségeit, miután az abszolút második hely mellé megnyerte a power stage-et (+3 pont). Továbbra is második a bajnokságban.
Reggel még Sebastien Ogier volt a harmadik, a francia azt is tervezte, hogy beéri Hirvonent és kettős győzelemhez segíti a Citroënt. Ám míg az előző két versenyt megnyerte, itt nem találta a ritmust, a tempót, ám a fő gond az volt, hogy a 17-es szakaszon eltalált egy nagyobb követ és megsérült a Citroën DS3 WRC hátsó futóműve, amivel egy percet és egy pozíciót is veszített a francia.
Mindez azonban hatalmas örömöt okozott egy másik citroënesnek, igaz Petter Solberg nem a gyárnak, hanem magának dolgozik. A norvég győzelmi reményekkel érkezett a szigetre, és volt is esélye rá, ám hiába nyerte meg a nyitószakaszt, a másodikon lecsúszó turbócsővel azonnal 40 másodperces hátrányba került. Ennek fényében valószínűleg a harmadik hellyel sem elégedetlen, hiszen idén most először állhatott a dobogóra.
Az ötödik helyet a M-Sport versenyzője, Mads Ostberg szerezte meg, míg a hatodik helyen Dani Sordo végzett a MINI WRC debütáló futamán. Annak ellenére, hogy a célba érkezés volt a csapat számára a legfontosabb, a spanyol végig top10-es időket ment, de volt, hogy abszolút negyedik időt repesztett.
Ahogy tegnap, úgy ma is Jari-Matti Latvala volt a leggyorsabb, két szakaszt nyer meg, de finn tempója csak arra volt elég, hogy csökkentse lemaradását, végül a 18. helyig zárkózott fel, azok után, hogy a nyitónapon felborult autójával, mivel a navigátora rosszul mondott be egy kanyart. Egyéni pontversenyben ez az eredmény nem jelentett pontot, ám mivel a power stage-en a második leggyorsabb volt, így mégsem távozott üres kézzel. Ugyanakkor a csapatbajnokságban is szerzett két pontocskát, így Hirvonennel együtt 20-at gyűjtöttel a Fordnak. Mindez azonban 17-tel kevesebb, mint amit a Loeb-Ogier kettős hozott, így most ennyivel jobban áll a Citroën.
Az SWRC kategóriában Ott Tanak nyert, közel fél perccel megelőzve a tavalyi IRC-bajnok Juho Hanninent – talán nem véletlenül kötött vele ötéves szerződést a Ford gyári csapat versenyautóit is építő és versenyeztető M-Sport. A Turán Frigyes – Zsiros Gábor páros az első napon történt kiesése miatt végül csak a kategória utolsó helyén ért célba. Az N csoportos autóval indult ifj. Érdi Tibor a 28. helyen zárt az abszolút sorrendben.
A 2011 Olasz-rali végeredménye (18/18):
1. Sebastien Loeb Citroën DS3 WRC 3ó 45p 40.9mp
2. Mikko Hirvonen Ford Fiesta RS WRC +11.2mp
3. Petter Solberg Citroën DS3 WRC +23.8mp
4. Sebastien Ogier Citroën DS3 WRC +1p 31.5mp
5. Mads Ostberg Ford Fiesta RS WRC +2p 42.6mp
6. Dani Sordo Mini Countryman WRC +3p 27.6mp
7. Ott Tanak Ford Fiesta S2000 +7p 10.9mp
8. Juho Hanninen Škoda Fabia S2000 +7p 37.6mp
9. Matthew Wilson Ford Fiesta RS WRC +8p 0.4mp
10. Nasser Al-Attiyah Ford Fiesta S2000 +12p 33.8mp
A részeletes eredményekét kattintson erre a linkre.
A Power Stage / SS18 eredménye:
1. Mikko Hirvonen 6p 15.2mp + 3 pont
2. Jari-Matti Latvala +1.4mp +2 pont
3. Sebastien Loeb +2.8mp +1 pont
SWRC kategória eredménye:
1. Ott Tanak Ford Fiesta S2000 3ó 52p 51.8mp
2. Juho Hanninen Red Bull Skoda Fabia S2000 +26.7mp
3. Nasser Al-Attiyah Ford Fiesta S2000 +5p 22.9mp
…
7. Frigyes Turan Ford Fiesta S2000 +42p 18.0mp
A világbajnokság állása a Olasz-rali után:
Pilóták
1. S. Loeb 100 pont
2. M. Hirvonen 93 pont
3. S. Ogier 81 pont
4. J-M. Latvala 68 pont
5. P. Solberg 46 pont
6. M. Ostberg 38 pont
7. M. Wilson 24 pont
8. K. Räikkönen 18 pont
9. F. Villagra 12 pont
10. H. Solberg 10 pont
Konstruktőrök
1. Citroën 167 pont
2. Ford 130 pont
3. M-Sport Stobart 61 pont
4. Petter Solberg WRT 37 pont
5. Ice 1 Racing 26 pont
6. Munchis Ford WRT 24 pont
7. Team Abu Dhabi 19 pont
8. FERM WRT 10 pont
9. Monster WRT 6 pont