Ismét a Toyota lett a világ legértékesebb autómárkája, annak ellenére, hogy az utóbbi időszakban számos nagy darabszámú visszahívás tépázta a hírnevét. A Millward Brown kutatócég összeállítása szerint a márka értéke 11 százalékot nőtt tavaly óta, így meghaladja a 24 milliárd dollárt.

A kutatás során egymillió fogyasztót kérdeztek meg világszerte, amellett, hogy a társaságok saját adatainak felhasználásával végezték a pénzügyi és üzleti teljesítmény elemzését.  

A BMW értéke is bővült, de nem eléggé
A BMW értéke is bővült, de nem eléggé

A BMW értéke is bővült, de nem eléggé

A BMW értéke is bővült, de nem eléggé


Mint Peter Walshe, a Millward Brown márkaigazgatója az eredmények értékelése kapcsán elmondta, a Toyota visszahívási akciói nem csorbították a fogyasztók bizalmát az autógyártóban. Nagyon megbízható márka volt a visszahívások előtt és az esetek kapcsán felelősen cselekedett.

A Toyota azt a BMW-t előzi meg idén a rangsorban, amely tavaly átvette a vezetést tőle, a japán autógyár ugyanis előtte 2006-2009 között folyamatosan az élen állt.

A harmadik legértékesebb autómárka az elemzés szerint a Mercedes, amely 12 százalékot javult tavaly óta. Mögötte a Honda és a Porsche következnek. Az autógyártók között kiemelkedően, 17 százalékkal bővült a Nissan értéke idénre, ami a Millward Brown szerint az új elektromos autójuk, a Leaf körüli kampánynak köszönhető. A japán gyártó a zöld technológia vezetőjeként pozicionálta magát kommunikációjában, ami kifizetődőnek bizonyult.

A teljes listán ugyanakkor viszonylag hátul szerepelnek az autógyártók, a Toyota is csak a 27. a rangsorban. A legértékesebb márkák továbbra is az informatikából származnak. Első az Apple, második a Google, harmadik az IBM.  Az Apple, amelynek értékét 153 milliárd dollárra teszi a kutatás, idén vette át az első helyet a Google-ről

A világ legértékesebb autómárkái 2011-ben:

1. Toyota     24,2 $ – 27. – 11%
2. BMW        22,4 $ – 30. – 3%
3. Mercedes  15,3 $ – 50. – 12%
4. Honda      14,2 $ – 56. –  -1%
5. Porsche    12,4 $ – 66. – -3%
6. Nissan      10,1 $ -88. – 17%
7 Volkswagen 7,4 $  – * – 6%
8. Ford          7,4 $ – * – 5%
9. Audi          3,8 $ – * – 5%
10. Lexus      3,7 $ – * – új

– (márkaérték milliárd dollár – helye a teljes rangsorban – változás tavalyhoz képes %)
* Nem került a Top100-ba

A TELJES LISTA:

A Toyota a legértékesebb autómárka 10