Energy dCi 130 néven új motort mutatott be a Renault, amelynél – közleményük szerint több a Forma-1-ben alkalmazott műszaki megoldást bevetnek. Az 1,6 literes dízelmotor jelenleg rendelkezésre álló technológiák tárháza, ennek köszönhetően, bár teljesítménye megegyezik a korábbi 1,9-esével fogyasztása húsz százalékkal kisebb.
Az ötödével kisebb fogyasztásból a hengerűrtartalom csökkentése 5,5%, a sebességváltó hosszabb áttételei 3%, a motorleállító rendszer 3%, a fékenergia visszatáplálás 3%, az alacsony nyomású kipufogógáz visszavezetés 3, a hőmenedzsment 1%, a változó szállítású olajszívattyú 1, változtatható égéstéri örvénylés 0,5 % arányban veszi ki részét.
A motor teljesítménye 130 lóerő, ami a legnagyobb az 1,6-os dízelek közül. A maximális nyomatéka pedig 320 Nm. Elsőként a Scenic és Grand Scenic modellekbe kerül, de azt követően a Megane családba is bekerül.
Szériában hatfokozatú manuális sebességváltó társul a motorhoz, amellyel a Scenic 10,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 195 km/óra. A fogyasztása pedig 4,4 liter vegyes használat mellett. A 110 lovas 1,5 dCi motorhoz képest 300 000 forint a felára a motornak, ami elsőre egy kicsit soknak tűnik.