2014-től szériává teszi a konnektorról való tölthetőséget a Priusnál a Toyota – számol be a Nikkei japán üzleti lap. A Prius – angolul plug-in hibridnek nevezett – konnektorról tölthető változatát 2012-ben kezdi forgalmazni a japán gyár.
Ennek megfelelően két év után eltűnik a hagyományos Prius, amelynél a konnektoros kezdetben nagyjából 30 százalékkal többe kerül. Európa első számú benzin-elektromos autója ettől kezdve városi használat mellett akár villanyautóként is üzemeltethető lesz.
Az általunk már tesztelt modell ugyanis képes csak az akkumulátorokba töltött energia használatával 20 kilométert megtenni, miközben akár otthon, akár a munkahelyen egy hagyományos csatlakozóval másfél óra alatt feltölthető. Visszafogott gyorsítások mellett nagyjából 100 km/óráig használható villanyautóként a Prius, amellyel így 3 liter benzinnek megfelelő összegért lehet megtenni száz kilométert.
A Toyota 1997-ben mutatta be a Priust, amelynek forgalmazása 2000-ben indult be Európában. A második generáció 2003-ban, a jelenlegi, harmadik generáció 2009-ben érkezett.
Tavaly Európában 41 989 Priust helyeztek forgalomba, világviszonylatban viszont tavaly októberben lépte át az eddig eladott Priusok száma a kétmilliós határt.
A konnektoros Prius is csak a fejlődés egyik állomása a zöld technológiába komoly összeget fektető Toyotánál. Március elején, a Genfi Autószalonon állította ki a gyár az iQ modellből kialakított villanyautóját, amelynek értékesítése 2012-ben indul. Ebben a Priusban is alkalmazott elektromos rendszerek továbbfejlesztett változata szerepel, új generációs lítium-ion akkumulátorokkal társítva. Ezzel a kisautó egyetlen feltöltéssel akár 105 km-es hatótávolságot is elérhet.
Míg ezt az autót házon belül fejleszti a világ legnagyobb autógyártója, addig az amerikai piac számára a Teslával közösen alakítják elektromossá a RAV4 szabadidő-autót. A tervek szerint a Toyota 2012 végéig jelentősen bővíti alternatív hajtású modelljei számát, többek között 11 új, vagy felújított hibridet mutatnak be.