A ma megnyíló Barcelonai Autószalont megelőzően már este bemutatta a Hyundai az i40 szedánt. Itt vannak az első képek az autóról. Nagy meglepetés természetesen nincs, a jármű ugyanazt az orrot kapta, amit a Genfi Autószalonon kiállított kombi variánson már láthattunk, a karosszéria formája pedig követi a Koreában Sonataként futó modellét.
Az i40 4,74 méter hosszú, amivel tökéletesen illik az utolsó generációra sokat nyúlt Ford Mondeo, VW Passat által meghatározott középkategóriában. Ugyanakkor az i40 tengelytávolsága 2,77 méter, ami kiemelkedő lábhelyet és komoly csomagtartóméretet eredményez.
A hajtáslánc tekintetében a szedán követi a kombit, azaz két benzines és két dízelmotor kerül bele, legalábbis teljesítményszint szerint. Az 1,7 literes dízel 115 és 136 lóerővel lesz kapható, vélhetően ezek alkotják majd az eladások gerincét. Emellett azonban választhatók az 1,6-os 140 lóerős, illetve a 2,0 literes 177 lovas benzines motorok is. A legtakarékosabb természetesen a gyengébb dízel, ez az automata motorleállító rendszerrel 4,3 literes fogyasztást, illetve 113 g/km CO2-kibocsátást képes produkálni.
A hírek szerint később érkezik majd az 1,7-es dízelmotor duplaturbós változata is, amely a visszafogott fogyasztás mellé 180 lóerőt kínál majd.
Az i40-hez parkolósegéd, sávtartó rendszer, hangvezérlésű navigációs rendszer, tolatókamera, fűthető és szellőztethető első, illetve fűthető hátsó ülés, fűthető kormány is rendelhető. A biztonságról visszagurulás-gátló, menetstabilizáló, fékasszisztens és kilenc légszák gondoskodik.
Magyarországon júniusban kezdődik az i40 értékesítése, a lépcsőshátú az utolsó negyedévben jelenik meg.