Nemrég Sanghajban mutatta be a Mercedes az A-osztály Concept modellt, amely a márka legkisebb típusának következő generációját jelzi előre. Igazán izgalmas jármű gördült a közönség elé, amely úgy tűnik, a sorozatgyártásra is megőrzi karakterét.
Mint már jó párszor, ismét az európai szabadalmi hivatal a ludas, ahonnan kiszivárogtak az oltalomra benyújtott dokumentációk mellékletei. Ha a képek valódiak, akkor egy kicsit jobban aggódhatnak a BMW-nél, hiszen a C-osztály után az A-val is sikerül erőteljesen a sportosság felé elmozdulni. Még az autó sziluettje is igen hasonlatos az Egyes BMW-hez. Ezzel sikerülhet is Mercedes terve, hogy sok új ügyfelet szerezzen a márkának.
Gorden Wagener, a Mercedes formatervezési vezetője korábban azt nyilatkozta, az A-osztály hosszú idők után a Mercedes legizgalmasabb (cool) modellje lesz. Ez a tanulmányra mindenképpen igaz volt, de az utcai modell, amely azért sok helyen más sem egy szürke egér. Itt is feltűnik az SLS-sel bevezetett, de azóta minden új modellen alkalmazott a klasszikus 300 SL-től származó hűtőmaszk. Az alapvető forma egyszerű, de a hátsó oldalablakok erős íve, illetve a karosszérián futó egyéb élek érdekessé teszik a kocsit.
Az A-osztály vadiúj padlólemezre épül, amely hagyományos, tehát nem a korábban alkalmazott szendvicsszerkezetű, ez is kellett ahhoz, hogy laposabb, sportosabb autó szülessen. Egy új motorról, egy 2,0 literes turbós benzinesről már biztosan tudunk. Ennek lesz visszafogottabb változata is, de állítólag készül 300 lóerős kivitel az AMG variáns számára. Úgy hírlik, az autóba már bekerülnek a korábban kötött Renault-Nissan-Daimler egyezmény nyomán a francia gyár dízelmotorjai. Talán éppen az új 130 lóerős 1,6-os lesz az egyik.
Az A-osztály 2012-ben kerül piacra, elképzelhető, hogy ez lesz a kecskeméti üzem egyik típusa. Hazánkban ősszel kezdődik meg a továbbra is buszos jellegű B-osztály gyártása, amely mellett egy másik típus összeszerelése is megindul 2012-ben.