Tavaly ősszel mutatta be a Porsche a 911 Carrera GTS modellt, most itt a négykerék-hajtású kivitel, a 911 Carrera 4 GTS.  Ezzel 23 tagúra bővült a 911 kínálata, úgy, hogy már nem rendelhető GT3, GT3 RS és GT2 sem.

Beleerősít a 4×4-es Porsche 911 1
Beleerősít a 4×4-es Porsche 911 35


A 4 GTS lényege is ugyanaz, mint hátsókerekes társaié, azaz a 3,8 literes boxermotor 23 lóerővel többet nyújt, mint 4S modell esetében. A motor legnagyobb teljesítménye ezzel 408 lóerőre nőtt, míg a maximális nyomaték 420 Nm. Mindez pedig önzáró differenciálművel is felszerelt aktív négykerék-hajtáson át jut a kerekekhez.

Kupé karosszériával 4,6, kabrióként 4,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, manuális sebességváltó alkalmazásával. Ha azonban a feláras duplakuplungos automata dolgozik a sofőr helyett, 0,2 másodperccel javul a sprintidő. Sőt ennél is van lejjebb, a sportcsomag megvásárlásával a PDK-hoz járó rajtautomatika, további két tizedet farag le, vagyis 4,2 illetve 4,4 másodperc is elérhető.

Beleerősít a 4×4-es Porsche 911 36


Az autó végsebessége karosszériaváltozattól független, 302 km/óra kézi és 300 km/óra automata sebességváltóval. A Coupé szabvány szerinti átlagfogyasztása 11,0 liter, a kabrióé 11,2 liter, de ebből fél litert meg tud spórolni az automata.

Hasonlóan a hátsókerék-hajtású GTS-hez, az új variánshoz is központi csavarral rögzített, 19 colos felnik járnak. A keréktárcsák fekete fényezést kapnak, ahogy a GTS lökhárítója alatti egyedi spoilerek és a szintén új küszöbök is. A sportkipufogó rendszer is felár nélkül kerül az autóra.

Belül a hagyományos 911-esénél is sportosabb üléseket alkalmaznak, fekete bőrrel borítva, míg a kormánykerékre, a középkonzolra, a váltógombra, az ajtókra stb. alcantara kerül.

Az új Porsche Carrera 4 GTS nyártól vásárolható meg. Németországban a kupé nagyjából 30 millió forintba kerül, a kabrióért további kétmilliót kell fizetni.