Ősszel a Frankfurti Autószalonon tervezi bemutatni az új S-osztályt a Mercedes-Benz. A típust ezt követően 2012 elején kerül a kereskedésekbe. A hírek szerint az autó négyféle karosszériával készül majd.
Elsőként jön a hagyományos, amelyet nagyjából egy évvel követ majd a nyújtott tengelytávolságú kivitel. Ugyanabban az évben, tehát 2013-ban kap utódot a CL, az S-osztály kupé változata. A nagy durranás 2014-re várható, amikor is bemutatkozik a kabrió.
A CL-ből viszonylag egyszerűen készíthetne kabriót a Mercedes, de nem ez a feladat, négy ajtót terveznek a kocsihoz. Nem újdonság ez az ötlet, már 2006-ban pletykáltak erről, ami egy tanulmányautó képében, Ocean Drive néven 2007-re meg is valósult. A sorozatgyártáshoz azonban még rengeteget kell dolgozni, főként a karosszéria merevségének megőrzése és a biztonságtechnikai megoldások miatt.
Alapvető formájában nem változik sokat a jelenlegi S-osztályhoz képest, az élek és a részletek lesznek mások. Ellentétben a többi Mercedes-modellel, a zászlóshajó megtartja a hagyományos hűtőmaszkot és nem tér át a nagy csillagos közepűre.
Az autóba számos különleges megoldás kerül, köztük a jármű előtti utat pásztázó kamerák is, amelyek immár az útminőséget is ellenőrzik, így a lengéscsillapítás már nemcsak lereagálhatja a változásokat, de előre felkészülhet. A légrugózás szériafelszereltség lesz, a karosszériadőlést aktívan csillapító megoldásért viszont fizetni kell.
A kamerák ezen túlmenően még jobb hatásfokkal dolgoznak éjjel, de felismerik a közlekedési jelzőtáblákat, és figyelmeztetnek sebességkorlátozásokra is. Az autó arra is felhívja a vezető figyelmét, ha fáradtnak tűnne, a baleset-megelőzésben aktív holttérfigyelő és sávtartó rendszerek is segédkeznek.
A jelzéseket headup displayen nézheti a vezető, de a központi kijelző is rendelkezésére áll, ennek kialakítása kettős lesz, míg a sofőrnek pl. a navigációs térképet mutatja, az utas tévézhet. Egyszerre, használhatják a teljes képernyőt. DVD lejátszó és internet elérés is lesz.
A korábbinál is több légzsák lehet az autó utasterében, megjelenhet az övlégzsák, valamint a belső fejlégzsák, amely az utasok fejének összekoccanását hivatott megakadályozni.
Alaphelyzetben bi-xenon fényszórók kerülnek a járműre, de felárért kaphat teljesen LED-es szerkezetet, az ehhez kapcsolódó rendszer aktívan állítja a fénynyaláb hosszát, formáját és erejét a forgalom, az időjárás és a sebesség figyelembe vételével.
Az új S-osztály széles motorpalettával készül majd, négy-, hat-, nyolc- és tizenkét hengeres motor is lesz benne, amellett, hogy hibrid variánst is terveznek. Az egyik újdonság egy V6-os turbós benzinmotor, amely 310 és 360 lóerős változatokban is készül. Az 5,5-es V8-asnak lesz egyszerűbb kivitele is, de felspécizve ez kerül S63 AMG-be is. A hírek szerint az S65 AMG-ben megmarad a V12-es biturbó motor, de teljesítménye már eléri a 650 lóerőt.
Természetesen a hátsókerék-hajtás helyett továbbra is választható majd összkerékhajtás is, eleinte a legtöbb modellben hatfokozatú manuális, vagy hétfokozatú automata sebességváltó lesz, de 2014 környékére elkészül az új kilencfokozatú automata is. Ezzel párhuzamosan mutatkozik be a továbbfejlesztett hibrid-hajtás, amely már komolyabb fogyasztáscsökkentést eredményez, sőt elképzelhető, hogy képes lesz csak a villanymotor mozgatni az autót.