A Mercedes-Benz G-osztály az egyik legrégebben gyártásban lévő modell, hiszen 1979 óta azonos alapokra, szinte azonos karosszériával készül. Hamarosan azonban leáll a gyártása. A rövid változat befejezését már hivatalossá is tette a Mercedes. Most úgy tudni, hogy hamarosan ez a sors vár az ötajtós kivitelre is.
Míg a háromajtós búcsúztatására kidolgozott BA3 Final Edition elsősorban kiemelkedő felszereltségével lesz emlékezetes, az ötajtós az erejét fitogtatná. Állítólag V12-es motor kerülhet a terepjáróba. Nem akármilyen, hanem a Mercedes-kínálat legerősebb motorja, az AMG által épített 612 lóerős 6,0 literes biturbó, amely nem mellékesen 1000 Nm nyomatékot produkál.
Az eddigi legerősebb típus, a G55 AMG, amelyben az 5,5 literes V8-as motor 507 lóerős. Ugyanakkor nem megvalósíthatatlan a V12-es G, hiszen Brabus 2004 óta épít ilyen változatot. Kezdték 610 LE-vel, de később készült 700, idén márciusban pedig bemutatkozott a 800 lóerőt produkáló Brabus 800 Widestar.
A Brabusszal a Mercedesnek szoros a kapcsolata, hiszen a cég a smart modellek gyári tuningolója, biztosan nem jelentene problémát a fejlesztés során felmerült problémák megkérdezése. Ugyanakkor halottunk már olyan pletykákat is, hogy korábban szupergazdag ügyfeleknek egyedi megrendelésre épült már 7,1 literes 12 hengeres szívómotorral G-osztály az AMG műhelyében.
Egy szó mint száz, csak elhatározás kérdése lehet a dolog, hogy elkészüljön a Mercedes G65 AMG.