A kémfotóknak köszönhetően nem titok, hogy a BMW egy középkategóriás ötajtós modellt tervez az 5 GT-hez hasonló formával, de kisebb méretben. Eddig azt gondoltuk, hogy az autó a 3 GT nevet kapja, a Hármas sorozathoz kötődő műszaki megoldásai miatt, ám a legfrissebb pletykák szerint 4-es lesz a neve.
Még magyarázatot is könnyű találni. Az 5 GT egyelőre nem lett átütő siker, amiben ludas lehet a neve is. A hivatalos megfogalmazás szerint Az 5 GT azoknak szól, akik nem kívánnak egy feltűnő luxusautóban megjelenni, viszont a Hetes kényelmét igénylik, csak sokoldalúbb utas- és csomagtérrel. Az 5-ös megjelöléssel nehéz elkérni a kívánt plusz pénzt a méretében a Hetest idéző autóért. Hasonló lehetne a gond a 3 GT-vel, a 4-es viszont jelzi, hogy itt többről van szó.
Az új ötajtós azonban műszakilag tényleg a Hármashoz kötődik, mégpedig az ősszel Frankfurtban debütáló új generációhoz. Annak nyújtott padlólemezére épül, így elöl és hátul kényelmesebb helyet kínálhat. Az utazási komfortot javítja, hogy magasabbra kerülnek az ülések, a hátsó részen is csúsztatható elemekkel. Nemcsak öt-, de négyüléses kivitelről is hallani.
A csomagtartója nemcsak nagyobb, de praktikusabb is lesz a Hármasénál. A 4-esnél is megjelenik a Škoda Superbnél látott dupla ajtó, azaz nyitható lesz a komplett fedél az üveggel együtt, de kisebb csomagoknál elég a kisebb fémrész felhajtása.
Motorjai az új Hármas kínálatának erősebb darabjai közül kerülnek ki, négy- és hathengeres dízel illetve benzines turbómotorok lesznek ezek, amelyekhez hatfokozatú manuális vagy nyolcsebességes automata váltó kapcsolódhat. A BMW 4-es hátsó és összkerékhajtással is piacra kerül.
Elsősorban nem az európai piacra készül, sokkal inkább Amerikának. A Hármas őszi világpremierje után, nagyjából fél egy évvel később van esély a leleplezésre, minden bizonnyal az USA-ban. A típus első számú ellenfele az Audi A5 Sportback.
Ha kíváncsi, hogy nézhet ki majd az új BMW 3-as, akkor erre a linkre kattintva elolvashatja.