Kis autó, nagy cégtől
A REVÁ-t Bangalore-ban alapították 1994-ben, vegyes vállalatként, mely a Bangalore-i Maini csoport és az kaliforniai AEV LLC között jött létre. A REVA elektromos autó volt az első kereskedelemben kapható Bangalore-ban, 2001-ben, és Londonban 2004-ben (G-Wiz név alatt). A REVA autócskáit jelenleg 24 országban forgalmazzák Európában, Ázsiában, Dél-Amerikában. Több mint 3500 eladott járművük fut az utakon.
Az eddig Magyarországon kínált autókat ólom-sav akkumulátorok látták el energiával. Az ólom-sav akuk márpedig nehezek, nagyon érzékenyek a hidegre, energiasűrűségük csekély. Viszont olcsók. A lítium-ion akkuk, amikkel mostantól kapható a Reva, jóval alkalmasabbak villanyautózásra, gyorsabban is tölthetők, nagyobb teljesítmény vehető ki belőlük. Viszont drágábbak.
A 120 kilogrammal könnyebb új akkus Reva listaára nettó 12 800 euró, az ólom-savas verzió nettó 10 700 euróba kerül. A tetemes felárért azonban – papíron – 80 helyett 100 km-es hatótáv, 8 óra helyett 4 óra töltési idő, 500 helyett 1500 garantált teljes töltési ciklus jár. Bónusz: míg az ólom-sav akuk elektrolitszintjét gyakran kell ellenőrizgatni, a lítium-ion akku teljesen gondozásmentes. A garancia az új akkus Revákra is két év.
Egy „tankolás” a Revába legfeljebb 500 forint – lehet számolgatni, hogy a csekély üzemeltetési költség és persze a tiszta üzem és tiszta lelkiismeret elég-e ahhoz, hogy egy jól felszerelt Opel Corsa árából egy ilyen picike, puritán városi autót vegyünk. A forgalmazó szlogenje is jelzi, hogy a Revát még az új akkukkal is csak valami mellé érdemes megvenni annak, aki teheti: „A tökéletes második autó”