Carlos Sainz is ott volt a múlt héten Szardínián, ahol a Volkswagen bejelentette, hogy 2013-tól beszáll a rali-világbajnokságba, miközben elhagyja a Dakar-ralit. A váltás a 2010-es Dakar-győztesnek új munkát jelent. A spanyol újra ralival foglalkozhat, ahol két világbajnoki címet nyert korábban. Különleges tanácsadóként ő is részese a projektnek, kulcsszerepe lehet a sikerben.
Sainz természetesen üdvözölte a Volkswagen döntését, ugyanakkor kijelentette, hogy mindent megtesz azért, hogy a megszerzett tapasztalatával segítsen versenyképessé tenni a Polo R WRC-t, a készülő új raliautót. Bár kifejtette, hogy a tereprali és rali ég és föld, de elismerte, hogy sport természetesen illik a wolfsburgi gyártóhoz.
„Jó szórakozás lesz tesztelni az autót, hogy segítsem a csapatot – de nem leszek tesztpilóta. Időről időre vezetem majd az autót, hogy elmondjam a véleményemet és a benyomásaimat, de nagyon fontos, hogy a megfelelő vezetők üljenek az autóban már az elejétől fogva. Nagyon gyorsan elveszítheted a jó irányt, ha a vezető visszajelzései nem jók” – tette hozzá a Crash.net-nek adott interjúban Sainz.
Akcióban a Matador
„Nagy tapasztalatom van a WRC területén, és kész vagyok, hogy segítsem a csapatot minden területen. Raliztam egész életemben, sok csapatban indultam és ismerek sok embert. Nyertem a legtöbbjükkel és a legtöbb autóval, amit vezettem. Azt hiszem, egy kicsit tudom, illetve képben vagyok arról, mire van szükség. Nem vagyok csapatvezető, de közel leszek Krishez (Kris Nissen – a VW motorsportigazgatója) és remélem, jó munkát végzünk majd” – nyilatkozta a Toyotával, Subaruval, Forddal, Citroënnel is ralizó pilóta.
„Világos projektre van szükségünk, világos szerkezetre, jó mérnökökre és jó versenyzőkre – és nagyon realistának kell lennünk. Két nagyon erős gyártóval fogunk versengeni, akiknek hatalmas tapasztalata van a raliban, mi pedig újoncok leszünk, így biztosan időbe telik majd – de arra törekszünk, hogy a legversenyképesebbek legyünk” – értékelte a jövőt a spanyol, aki azt is elmondta, hogy azzal, hogy a világ egyik legerősebb vállalata a rali-világbajnokságot választotta, nagy lökést adhat a WRC fejlődésének.
Egyelőre nem tudni, kik lehetnek a VW pilótái. Pletykálnak róla, hogy Európa legnagyobb autógyártója természetesen megpróbálja elcsábítani Sebastien Loeböt, óriási fizetést kínálva.
Mellé a korábbi német bajnok Hermann Gassner érkezhet. Nem titok, hogy a VW Walter Röhrl utódját keresi. A fiatal pilóta tehetséges, pályafutása elején jár, már több vb-futamon részt vett, idén az SWRC kategóriában indul a Volkswagen-csoporthoz tartozó Škoda támogatásával. Ahhoz azonban, hogy gyári pilóta legyen, sokat kell a következő két évben tanulnia és fejlődnie, mert a gyár azt is nyilvánvalóvá tette, hogy fontosabb, hogy jó és gyors mint az, hogy német legyen a pilótájuk.
Az autó fejlesztésénél minden bizonnyal hasznosítják majd a 2011-es Dakart megnyerő, de jelenleg az SWRC kategóriában versenyző Nasser Al-Attiyah tapasztalatait is.