2013 első felében kerül piacra az Opel jelenleg Junior névre hallgató kisautója, s nagyjából fél év múlva lesz elérhető a kocsi elektromos változata is – nyilatkozta a Die Welt hétfői számában az Opel új vezetője, Karl-Friedrich Stracke.

A TRIXX 2004-ből
A TRIXX 2004-ből

A TRIXX 2004-ből

A TRIXX 2004-ből


A Németországban ősszel forgalomba kerülő Amperákból Stracke várakozásai szerint az első évben 6-8 ezer darab eladása várható.

A Junior a Ford Ka és a Volkswagen Up ellenfele lehet.  Az autót divatcikknek szánja az Opel, azoknak a vásárlóknak készül, akik városi használatra keresnek autót, de a modern megoldásokról nem akarnak lemondani. Nem olcsó modellnek szánják az autót, számos innovatív technológia kerül bele. Az autó szellemi elődje a 2004-es TRIXX tanulmány. 

90 millió eurót fektet a vállalat az autó fejlesztésébe, Eisenachban, abban az üzemben gyártják majd, ahol jelenleg a Corsa háromajtós variánsa készül.

Az Opelnek már vannak tapasztalatai az elektromos autókkal, már gyártják az Amperát, ami a Chevrolet Volt Európába szánt változata. Ez azonban nem teljesen elektromos hajtású kocsi, mert ha lemerül az akkumulátor, akkor belép a benzinnel, illetve E85 üzemanyaggal működő motor, hogy a generátorral áramot fejlesztve lássa el a hajtómotort, illetve feltöltse az akkumulátort. Bizonyos helyzetekben maga a benzinmotor is képes hajtásra.