A Fiat 875 köbcentis kéthengeres motorja nyerte 2011-ben a Nemzetközi Év Motorja választás fődíját. A TwinAir néven futó apró motor az utóbbi két évben a sikert megszerező Volkswagen Twinchargert előzte meg a szavazáson. A világ 36 országából származó 76 szakújságíró által megszavazott díj történetében most másodszor fordult elő, hogy egy liter alatti hengerűrtartalmú motor nyeri a fődíjat, legutóbb, 1999-ben a Toyota Yaris motorja kapta ezt elismerést.

Nemcsak a Ferrari motor teljesítményét, de a fogyasztását is értékelték az újságírók
Nemcsak a Ferrari motor teljesítményét, de a fogyasztását is értékelték az újságírók

Nemcsak a Ferrari motor teljesítményét, de a fogyasztását is értékelték az újságírók

Nemcsak a Ferrari motor teljesítményét, de a fogyasztását is értékelték az újságírók


A TwinAir – amelyről bővebben itt olvashat – abban a tekintetben viszont történelmet írt, hogy négy díjat is megszerzett egyazon motorjával. A fődíj mellett ugyanis megszerezte a legjobb új motornak, a legjobb zöld motornak, valamint a legjobb 1,0 liternél kisebb hengerűrtartalmú motornak járó díjat is.

Ugyanakkor átnézve a díjakat, elég egyértelmű, hogy a BMW általánosan jó motorokat gyárt. Kapott díjat négy, hat, nyolchengeres benzinmotorjaival és négyhengeres dízeljével is. Egy kicsit mi, magyarok is büszkélkedhetünk, hiszen az Audi győri üzemében készülő öthengeres turbómotor is díjat kapott. Két kategóriában is bizonyított a Ferrari 4,5 literes V8-as motorja, amelyet a 458 Italiába szerelnek.


Az Év Motorja 2011 választás eredménye:

1. Fiat Twin Air 372 pont
2. Volkswagen 1.4 TSI Twincharger 346
3. Ferrari 4,5 V8 278
4. BMW 3,0 twin turbó 275
5. Audi 2,5 turbó  192
6. BMW 4,0 V8     159
7. BMW 2,0 biturbó dízel 127
8. BMW 1,6 turbó 126


Az Év Motorja 2011 választás győztesei kategóriánként:


Legjobb új motor
Fiat TwinAir  – 85 LE – Fiat 500

Legjobb zöld motor
Fiat TwinAir – 85 LE – Fiat 500

Legjobb teljesítményű motor
Ferrari 4,5 liter V8 – 570 LE – 458 Italia

Legjobb motor 1 liter alatt
Fiat TwinAir – 85 LE – Fiat 500

Legjobb motor 1,0-1,4 liter
Volkswagen 1. 4 TSI Twincharger – 140-185 LE – Audi A1, SEAT Ibiza, Škoda Fabia, VW Polo, Golf stb.

Legjobb motor 1,4-1,8 liter
BMW 1,6 turbó – 184-211 LE – MINI

Legjobb motor 1,8-2,0 liter
BMW 2,0 biturbó dízel – 204 LE, Egyes, X1

Legjobb motor 2,0-2,5 liter
Audi 2,5 turbó – 340 LE – TT RS, RS3

Legjobb motor 2,5-3,0 liter
BMW 3,0 biturbó – 306-340 LE – 1-es, 3-as, 5-ös, X3, X5, stb.

Legjobb motor 3,0-4,0 liter
BMW 4,0 V8 – 420 LE, M3

Legjobb motor 4,0 liter felett
Ferrari 4,5 liter V8 – 570 LE, 458 Italia