Mazda az első és ez idáig egyetlen japán autógyártó, amely meg tudta nyerni a világ leghíresebb tartóssági versenyét, a Le Mans-i 24 órást. A 20 éves jubileum apropóján és a verseny szervezőinek meghívására a Mazda 787B tiszteletkört tesz Le Mans-ban mielőtt az idei 24 órás verseny megkezdődne.

20 év után visszatér a győztes Mazda 1
20 év után visszatér a győztes Mazda 11


A 79. Le Mans-i 24 órás verseny június 11-én, szombaton, délután 3 órakor kezdődik A Mazda 787B 12:30-kor kezdi meg tiszteletkörét, de a versenyautó részt vesz a június 10-i parádén Le Mans belvárosában is.

A Mazda787B nemcsak származása miatt különleges, de a konstrukciója is történelmivé teszi, wankel-motorral sem nyert más Le Mans-ban. A verseny előírásainak változása miatt 1991 volt az utolsó év, amikor bolygódugattyús versenyautó szerepelhetett a versenyben. Kihasználva az utolsó lehetőséget és a 17 év alatt gyűjtött tesztelési tapasztalatot a Mazda megnyerte a versenyt. A C csoportos versenyautó motorja 700 LE-s volt.

1991 óta a Mazda 787B-t a Mazda Múzeumban állították ki Hirosimában. A tiszteletkörre való felkészülés folyamán a Mazda az 1991-es verseny utáni nagyjavítást követően először restaurálta az autót, hogy ismét vezethető legyen. A munkát többek között a Mazda azon dolgozói végezték el, akik az eredeti Le Mans Challenge projekt résztvevői voltak.

Az ünnepség részeként az 1991-es Mazda csapat többi tagja is visszatér Le-Mans-ba, így a nyertes páros egyik tagja, Johnny Herbert is ott lesz. A sikerkor Bertrand Gachot volt pilótatársa.