Az Euro NCAP által elvégzett törésvizsgálatok eredménye alapján a 100%-ban elektromos hajtású Nissan LEAF a legmagasabb biztonsági besorolást kapta. A zéró-emissziós autó ötcsillagos minősítést ért el, így lett az első elektromos autó, amely ezt a jó eredményt elérte.
Az Európai és a Világ Év Autója cím jelenlegi viselője a felnőttek biztonságára 89 %-os, a gyermekek védelmére 83 %-os értékelést kapott, és 84 %-os eredményt ért el a beépített biztonságot támogató rendszerek terén.
A ferdehátú kompakt családi autó 65%-ot kapott a gyalogosvédelemre, ami az alacsony orr-résznek, valamint annak köszönhető, hogy a motorházfedél alatt nem találhatók „kemény pontok”.
„A Nissan LEAF bizonyítja, hogy az elektromos autók ugyanolyan biztonsági színvonalat érhetnek el, mint hagyományos hajtású társaik. Ezzel egyben megjelölte a célt az európai piacon megjelenő ilyen autók következő generációjának számára” – mondta az Euro NCAP főtitkára, Michiel van Ratingen.
A Nissan LEAF biztonsági értékelése az Euro NCAP szokásos eljárása szerint történt, melynek során frontális ütközés, oldalütközés, oldalirányból oszlopnak ütközés és a nyak-fej hátracsapódása (ún. ostorcsapás) közben vizsgálták.
Az autó 48 lítium-ion akkumulátora, melyek a padló alatti, speciális kialakítású rekeszben helyezkednek el, ellenálltak az ütközési hatásoknak. Az elektromos autó akkumulátor-rendszere bekapcsolt állapotban volt az ütközés közben, hogy így megvizsgálhassák az elektromos hálózat beépített biztonsági berendezéseit, melyek egyike balesetkor kikapcsolja és szigeteli a rendszert. Az autó ezt az akadályt is hibátlanul vette.
A ferdehátú családi autó első kerekeit az autó elejébe beépített, saját fejlesztésű, kisméretű villanymotor hajtja. A váltóáramú motor teljesítménye 80 kW, nyomatéka 280 Nm, és ez 145 km/h maximális sebesség elérését teszi lehetővé.