Egyelőre úgy tűnik, csak házon belülről kell komolyabb veszélyre számítania Sebastien Loebnek amiatt, hogy valaki erőből megszakítja az Argentin-ralin íródó sorozatát. A címvédő nyerte ugyanis az elmúlt öt versenyt a dél-amerikai országban és szeretne hatodszor is nyerni.
A verseny mai közös tesztjén viszont gyorsabb volt nála csapattársa, Sebastien Ogier. A magyar idő szerint délután zajló eseményen a fiatalabbik francia 4 perc 42,1 másodperc alatt teljesítette a 6,23 kilométeres szakaszt, közel egy másodperccel gyorsabban, mint Loeb. Ez persze semmit nem jelent, de ha hozzávesszük, hogy száraz időt jósolnak és Ogier a harmadik, Loeb pedig az első helyről rajtol mindjárt nagyobbak az esélyei legyőzni a hétszeres bajnokot.
„Nehéz shakedown volt, mert reggel nagy volt a por, majd amikor megjött a nap is, nehezen lehetett látni” – mondta a wrc.com-nak Ogier. „Ugyanakkor az autó remek és én is jól éreztem magam. Már most sokkal jobb a helyzet, mint Szardínián volt.”
A tiszta, de hűvös időben zajló edzés harmadik leggyorsabbja a korábbi világbajnok, Petter Solberg volt, ám a norvég programja nem volt problémamentes. Összesen háromszor teljesítette a pályát, a második alkalommal viszont eltört a jobb első féltengely a Citroënjén, ami nem túl jó előjel a versenyre, amely a világbajnokság egyik legnehezebbje a talaj szempontjából.
„Még mindig elégedett vagyok a versennyel és úgy gondolom izgalmas lesz. Argentínában mindig jó versenyek vannak, és ezúttal néhány szakasz még durvább. Úgy gondolom, sok izgalmas pillanatot láthatunk majd a hétvégén” – mondta Solberg.
Az idősorban Mads Ostberg a következő, aki ezzel egyben a leggyorsabb fordos volt a mezőnyben. Mindez elég meglepő, hiszen korábban még nem versenyzett Argentínában. A fiatal norvég egytized másodperccel volt gyorsabb a Ford gyár pilótájánál Mikko Hirvonennél. Ugyanakkor mindketten több mint négy másodpercet kaptak Ogier-től, ami igencsak sok.
A hatodik legjobb időt a hazai közönség előtt versenyző Federico Villagra autózta, aki viszont felvetette, hogy gond lehet a gumikkal a versenyen. „Nagyon elégedett voltam a shakedownnal, de egy kicsit aggódom az abroncsok miatt” – mondta. „Mindössze négyszer teljesítettük a pályát, ami 28 kilométert jelent, de az első gumik nagyon rossz állapotban voltak utána. Nem tudom milyen lesznek a második körben, amikor igazából beindul a verseny.”
Matthew Wilson lett a hetedik, megelőzve Peter van Merksteijnt és csak mögöttük jegyzi a lista a Ford másik versenyzőjét, Jari-Matti Latvalát. A finn csak egy gyors menetet tudott teljesíteni, mert a második alkalommal meghibásodott a sebességváltó a Fiestában.
„Jól ment az első kör és az autó is remekül üzemelt. Nagyon jónak tűnt a tapadás, de a gumikopás egy kissé aggasztó” – mesélte Latvala. „A második körben mindössze pár métert tettem meg, amikor elment a hajtás. Azt gondoltam, hogy féltengellyel van gond, szóval lassan tovább mentem. Aggódtam nagyon a hiba miatt, így amikor elértünk a közúti részhez megálltunk. Persze jobb, hogy most történt, mintha a versenyen.”
A csapat elment a versenyautóért majd a szervizparkban kijavította azt, így semmi akadálya, hogy az esti szuperspeciálon már teljes erőbedobással száguldjon újra a Ford.
2011-es Argentin-rali shakedown idők:
Sebastien Ogier, Citroën DS3 WRC 4 perc 42,1 másodperc
Sebastien Loeb, Citroën DS3 WRC 4:42,9
Petter Solberg, Citroën DS3 WRC 4:45,7
Mads Ostberg, Ford Fiesta RS WRC 4:46,2
Mikko Hirvonen, Ford Fiesta RS WRC 4:46,3
Federico Villagra, Ford Fiesta RS WRC 4:48,9
Matthew Wilson, Ford Fiesta RS WRC 4:51,1
Peter Van Merksteijn Ford Fiesta RS WRC 4:57,2
Jari-Matti Latvala, Ford Fiesta RS WRC 4:58,6
Ken Block, Ford Fiesta RS WRC 5:00,7