Az Argentin-rali vasárnapi programja:
SS16 Ascochinga/ Agua De Oro 48,21km
SS17 Cabalango – Villa Garcia 3,90km
SS18 SSS Carlos Paz 3,02km
SS19 Cabalango – Villa Garcia (PowerStage) 3,90km
Álljon itt kezdetnek két idézet:
„Elégedett vagyok a mai nappal. Ha nem lesz hibánk, akkor rendben lesz és nyerhetünk, de soha nincs vége a célvonalig” – mondta Sebastien Ogier még szombat délután, amikor 43 másodperc előnnyel mehetett aludni, külső szemlélőnek elveszthetetlen tűnő győzelmi eséllyel.
„Ismerem Sebastien Loeböt, biztos vagyok benne, hogy képes lesz visszatérni vasárnap délutánig. Mindenki meg fog lepődni. Úgy vélem még mindig harcolhat a győzelemért” – mondta Olivier Quesnel, a Citroën-csapat vezetője pénteken azután, hogy Loeb egyperces büntetést kapott, mert túl hamar ment egy időellenőrzőbe és a hétszeres bajnok ledolgozhatatlannak tűnő, másfél perces hátrányba került.
Sebastien Ogier senkitől sem veszélyeztetve autózhatott volna az Argentin-rali zárónapján, de az enyhe ködben úszó reggeli első szakaszon egy balos kanyarban túl szűken fordult, az autó felkapott a partfalra és felborult. A Citroën talpra érkezett, tovább tudtak menni. A francia pilóta megőrizte első helyét, de előnye 21, 5 másodpercre csökkent, az időközben Mikko Hirvonent megelőző Sebastien Loebbel szemben.
Már csak 11 kilométer volt hátra, amihez elvben még elég lehetett volna az előnye, de kiderült meghibásodott a versenyautó szervója, így nem volt tovább rásegítés. Ogier előnye egyre fogyott, miközben Sebastien Loeb támadott.
Az utolsó szakasz, a külön pontokért zajló Power Stage elött úgy állt a helyzet, hogy még mindig Ogier volt az első, de Loeb csak 3,3 másodpercre volt tőle és Mikko Hirvonen lemaradása is csak 5,7 másodperc volt. Bármelyikük nyerhetett.
Az utolsó szakaszon Hirvonen és Loeb tizedre azonos idővel zárt, így köztünk nem változott a sorrend, viszont mindketten átugrották Ogiert, aki több mint tíz másodpercet veszített. Sebastien Loeb ezzel sorozatban hatodik alkalommal nyerte meg az Argentin-ralit és megszerezte pályafutása 66. győzelmét. Idén ez már a harmadik elsősége volt, amely után 13 pontra növelte előnyét a világbajnokság egyéni pontversenyében. A Citroën is elégedett lehet, hiszen azzal, hogy Ogier végül harmadik lett, csapatszinten is nőtt az előnyük a Forddal szemben.
„Teljesen hihetetlen, mert nem gondoltam, hogy ez lehetséges a pénteki büntetésem után” – mondta Loeb, aki elmondása szerint nem Ogiert üldözte, csak Hirvonennel csatázott, de így alakult. „Nehéz verseny volt, az ellenfeleimnek gondjaik voltak, de akkor is nagyon jó érzés most.”
A „kék ovál” csapatának is esélye volt nyerni, hiszen Jari-Matti Latvala a 13. szakaszig az élen állt, de miután eltört a bal első futóműve, kiállni kényszerült. Ma a szuperraly szabállyal a nyolcadik helyen visszaállt a versenybe és kihasználva Matthew Wilson műszaki gondjait, amikor annak autója vizet szívott az egyik patakátkelésen, hetedikként zárt.
Mikko Hirvonen pedig bár nem volt kiemelkedően gyors, végig nagyobb hiba nélkül egyenletesen teljesített. Első egyszer sem volt, de végül a győzelemtől csak 2,4 másodperccel maradt el, ami szinte semmi. „Dobogóval zárni a hétvégét jó eredmény, de ez nem volt jó verseny számomra, mert küszködtem a tempóval” – értékelt Hirvonen, aki továbbra is második a bajnokságban.
Petter Solberg is nyerhetett volna, hiszen sokáig a második helyen autózott és a tempója is megvolt. Neki is a kormány lett a veszte, szombaton az utolsó gyorsaságin ment tönkre a szervó, amivel egy percet veszített. A negyedik helyre csúszott hátra, amit már megőrzött a verseny végig. A norvég a Power Stage megnyeréséért járó plusz három ponttal vigasztalódhat.
„Nagyon boldog vagyok, hogy megnyertük a Power Stage-et” – nyilatkozta. „Jó móka volt és valódi bónusz számomra, de ugyanakkor csalódott vagyok, hogy nem állunk a dobogón. Megvolt az esélyünk, és biztos vagyok benne, hogy a tegnap esti gondok nélkül ma a győzelemért harcolhattunk volna.”
Nála sokkal elégedettebb Mads Ostberg, az M-Sport versenyzője először indult a dél-amerikai versenyen, így az ötödik helye igazán figyelemre méltó, még akkor is, ha az időeredményei távol voltak a legjobbakétól. A hatodik hely Federico Villagráé lett.
A 2011-es Argentin-rali végeredménye (19/19 szakasz):
1. Sebastien Loeb Citroën DS3 WRC 4ó 03p 56.9mp
2. Mikko Hirvonen Ford Fiesta RS WRC + 2,4mp
3. Sebastien Ogier Citroën DS3 WRC +7,3mp
4. Petter Solberg Citroën DS3 WRC +32,6mp
5. Mads Ostberg Ford Fiesta RS WRC +5p 16,8mp
6. Federico Villagra Fiesta RS WRC +6p 48,5mp
7. Jari-Matti Latvala Ford Fiesta RS WRC +11p 34,5mp
8. Matthew Wilson Ford Fiesta RS WRC +13p 32,7m
9. Hayden Paddon Subaru Impreza STi +25p 43,8mp
10. Patrik Flodin Subaru Impreza STi +33p 34,1mp
A részletes eredményeket megtalálja erre a linkre kattintva.
A Power Stage / SS19 (Top 3):
1. Petter Solberg Citroën DS3 WRC 2p 20,1mp + 3 pont
2. Mikko Hirvonen Ford Fiesta RS WRC +0,5mp +2 pont
3. Sebastien Loeb Citroën DS3 WRC +0,5mp +1 pont
A világbajnokság állása az Argentin-rali után:
Pilóták
1. S Loeb 126 pont
2. M Hirvonen 113 pont
3. S Ogier 96 pont
4. J-M Latvala 74 pont
5. P Solberg 61 pont
6. M Östberg 48 pont
7. M Wilson 28 pont
8. F Villagra 20 pont
9. K Räikkönen 18 pont
10. H Solberg 10 pont
Konstruktőrök
1. Citroën 207 pont
2. Ford 174 pont
3. M-Sport Stobart 75 pont
4. Petter Solberg WRT 49 pont
5. Munchis Ford WRT 32 pont
6. Ice 1 Racing 26 pont
7. Team Abu Dhabi 19 pont
8. FERM WRT 10 pont
9. Monster WRT 8 pont
10. Brazil WRT 1 pont