A 2277 km/1 literes teljesítménnyel ismét új magyar rekordot állított fel a Kecskeméti Főiskola GAMF csapata, amellyel kategóriájukban neves nagy nyugat-európai egyetemeket megelőzve a 4. helyezést érte el. Emellett egy különdíjjal is gazdagabbak, amellyel az ergonómiai, esztétikai és az anyagválasztás területén megvalósított innovatív tervezési megoldásokat és a műszaki kivitelezés mérnöki teljesítményét jutalmazták a németországi Lausitzban megrendezett Shell Eco-marathon szervezői.
A tavalyi versenyen a csapat Megaméter nevű járművével újoncként több mint 1200 kilométerrel javította meg a magyar rekordot. Az 1588 km-es teljesítménnyel akkor nyolcadikok lettek. Az idei versenyre a csapat teljesen új járművet épített, mert úgy ítélték meg, hogy a tavalyi járműben már nincs meg a csúcsjavítás lehetősége: a karosszéria ugyan nagyon jól sikerült, de a motor továbbfejlesztésre szorult.
Az új motor az előzőhöz hasonlóan négyütemű felülvezérelt és felülszelepelt injektoros benzinmotor, a korábbi léghűtés helyett azonban most vízhűtésesre tervezte a csapat, a kád alakú égéstér helyett pedig félgömb alakú égésteret alakítottak ki a hengerfejben. Javítottak a légellenállási értékeken is: az előzetes számítógépes vizsgálatok alapján az új járműnek mintegy 25 %-kal kisebb a légellenállása. A Megaméter II-be a korábbi mechanikus kormányműnél könnyebb elektronikus szervokormányt építettek be.
Jól indult a verseny a kecskeméti csapat számára, hiszen 2277 km/1 literes eredménnyel már az első körben sikerült túlszárnyalni a tavalyi rekordot. Az öt próbálkozás közül az ötödik kör tűnt a legbiztatóbbnak, de a kör futása közben baleset érte a járművet. A versenyen részt vevő újságírók lehetőséget kaptak, hogy a Shell által biztosított járművekkel maguk is „bemerészkedjenek” a versenypályára. Egy ukrán újságíró figyelmen kívül hagyva az előzési szabályokat nekiütközött a kecskeméti járműnek. A versenybíróság által megítélt plusz kört azonban a csapat már nem tudta kihasználni javításra, mert a Megaméter-II. sérüléseit nem tudták rendbe hozni, így az első kör eredményével, a 2277 km/1 literes teljesítménnyel zárták a versenyt, amely kategóriájukban a hatvan induló közül a 4., a prototípus összesített versenyben pedig az 5. helyre volt elegendő.
Az abszolút győztes egy francia csapat lett, ők 3688 kilométerre jutnának.
Szintén kiemelkedően szerepelt a versenyen a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola csapata is. Ők a GAMF csapat tavalyi járművének karosszériájába építettek elektromos motort. Ebben a kategóriában 12 csapat versenyzett, a kecskeméti középiskolások 317 km/kWh teljesítménnyel újoncként az előkelő 6. helyezést szerezték meg.
A két kecskeméti csapaton kívül magyar csapatnak nem sikerült értékelhető teljesítményt nyújtani a versenyen. A további három benevezett csapat el sem tudott indulni járművével. A Kecskeméti Főiskola eredménye közép-kelet európai összehasonlításban is kiemelkedő, hiszen az utánuk következő legjobb közép-kelet európai csapat a 27. helyet érte el kevesebb, mint 600 kilométeres teljesítménnyel. A csapat a versenyteljesítmény alapján meghívást kapott Olaszországba, egy energiatakarékos járművekkel foglalkozó konferenciára.
*Természetesen a csapatok nem autóztak több ezer kilométert, hanem felszorozzák az eredményüket, így adódik, hogy egy liter benzinnel, illetve annak megfelelő energiával meddig jutna egy-egy autó.