Lesz szupertakarékos BlueMotion és villanymotoros változat is
Itt még hátul volt a motor

Itt még hátul volt a motor

Itt még hátul volt a motor


Jó ideje dolgozik már a Volkswagen új kisautóján. A 2007-ben bemutatott up! tanulmányautó nyomán készülő kisautó várhatóan Lupo néven kerül a kereskedésekbe. Bemutatása ősszel a Frankfurti Autószalonon esedékes. Egy német magazin grafikát készített arról, milyennek is képzeljük el a kocsit.

Sok tekintetben emlékeztet a tanulmányautóra a kocsi, de a műszaki megoldások miatt számos dolgon változtattak a tervezők. Sokkal jobban emlékeztet a 2009-ben bemutatott e-Up! modellre

Az eredeti koncepcióban ugyanis farmotoros, hátsókerék-hajtású autó szerepelt, de a Volkswagen rájött, hogy a tőle szokatlan megoldás sokba kerülne, így csökken a modell versenyképessége és a cég haszna, így jött az orrmotor-fronthajtás kombináció. Ezért szükségessé vált hűtőnyílás kialakítása elöl. Megmarad viszont a csomagtérajtó kialakítása, itt egyszerűbb, olcsóbb megoldásként egy üveglap tölti be ezt a szerepet, ahogy több más ilyen kocsinál.

a vezető mögött csak szükség ülés van, így 3+1 személyes

a vezető mögött csak szükség ülés van, így 3+1 személyes

a vezető mögött csak szükség ülés van, így 3+1 személyes


Úgy hírlik, a motortérbe új fejlesztésű, kéthengeres turbómotorok kerülnek, 0,8 liter hengerűrtartalommal. A benzines 70, a dízel 50 lóerő körüli teljesítménnyel. Emellett az 1,2-es TDI-t is használják. Ez a modell lesz a Volkswagen legtakarékosabb autója, számos megoldást bevetnek majd a tavaly bemutatott Up! Lite tanulmányból is, a cél ugyanis, hogy a korábbi Lupo 3 literjét lepipálva 2,5 liter alatti fogyasztást produkáljanak széria autóval. A sportos vezetőknek készül majd GTI variáns 160 lóerős teljesítménnyel.

Nem a BlueMotion variáns lesz azonban a legzöldebb, ugyanis 2013-tól villanyautóként is elérhetővé válik a miniautó. Amely csak eleinte lesz apró, mivel várhatóan 2012 végétől ötajtós nyújtott karosszériával is gyártják majd, a személyautó kivitel mellett áruszállítóként is. Míg 3,2 méteres háromajtós 3+1 személyes kialakítást kap, addig a hosszabbat már öt főre vizsgáztatják.

Nemcsak Volkswagen jelvénnyel gyártják majd a kocsit, de Škoda és SEAT variáns is elérhető lesz. A műszaki tartalom azonos lesz, egy-két apróságban lesz különbség az autók között. Szlovákiában, Pozsonyban készülnek az autók. A cél, hogy a termelés teljes felfuttatásakor évi 500 000 darab elfogyjon belőle világszerte.

A VW legkisebb és legolcsóbb autójából az első darabok 2012 elején futhatnak be Magyarországra.