A főpolgármester haladéktalanul kezdeményezi a KRESZ módosítását annak érdekében, hogy azok az autók, amelyekben három ember ül, használhassák a buszsávot. Tarlós István (Fidesz-KDNP) ezt a kezdeményezését a Budaörsi úti buszsáv megszüntetéséről tartott csütörtöki, rendkívüli sajtótájékoztatóján jelentette be.

A dugó nem az új buszsávnál kezdődik, hanem jóval előtte. Hétfőn-kedden jóval a Tesco mögé ért a sor
A dugó nem az új buszsávnál kezdődik, hanem jóval előtte. Hétfőn-kedden jóval a Tesco mögé ért a sor

A dugó nem az új buszsávnál kezdődik, hanem jóval előtte. Hétfőn-kedden jóval a Tesco mögé ért a sor

A dugó nem az új buszsávnál kezdődik, hanem jóval előtte. Hétfőn-kedden jóval a Tesco mögé ért a sor


Véleményünk szerint ez megindíthatja a telekocsi szolgáltatás terjedését, hiszen az autósoknak érdekük lesz felvenni két másik embert, akár a buszmegállóból is, hiszen így ő is előnybe kerüljön.

A KRESZ módosításával egyidejűleg felülvizsgálják a beruházás műszaki tartalmát is. Mint mondta, nyilvánvaló műszaki hibát okoz az, hogy a buszsáv megnyitását is magában foglaló beruházás még nem készült el, a buszsávot idő előtt helyezték forgalomba, s emiatt dugók alakultak ki.

Ezzel kapcsolatban a főpolgármester közölte: az uniós projekt műszaki tartalmának megváltoztatása azt okozhatja, hogy vissza kell fizetni a kapott 100 milliós támogatást. A hivatal azt is vizsgálja, hogyan fordulhatott elő az idő előtti forgalomba helyezés.

A főpolgármester kitért arra, hogy a budapesti közlekedési lámpák hangolását is felülvizsgálják, mert a lámpaprogramok sok helyen nem megfelelőek, több kereszteződésben nincsenek a lámpák egymással összehangolva.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a sajtótájékoztatón azt mondta: csütörtökön a déli óráktól az autósok már használhatják a Budaörsi úti buszsávot, letakarják a táblákon az erre vonatkozó jelzést, az aszfalton áthúzták a „BUSZ” feliratot, és a rendőrök is segítenek az ott közlekedőknek.

Közlése szerint a beruházásnak további két eleme van: a Budaörsi út egy másik szakaszán és a Hegyalja úton is buszsávokat fognak kialakítani, de ezt már új sáv építésével. Eredetileg nem akartak P+R parkolót építeni, de most, hogy felülvizsgálják a műszaki tartalmat, ezt is figyelembe veszik.

Hozzátette: korábban nem készült forgalmi szimulációs vizsgálat, ezt most pótolni fogják. Az érintett szakaszokon olyan videós lámparendszer lesz, amely érzékeli, hogy mekkora dugó alakul ki, és ennek figyelembevételével állítja át a lámpa programját.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hétfőn alakított ki buszsávot a Budaörsi úton, az M1-es és az M7-es autópálya közös bevezető szakaszán a belváros felé vezető oldalon a Nagyszőlős utcai csomópontnál. Emiatt az autósok csak egy sávban haladhattak ezen a szakaszon, ezért jelentős torlódások alakultak ki. A beruházás egy uniós projekt keretében valósult meg, amelyet még 2008 decemberében egyhangúlag fogadott el a Fővárosi Közgyűlés.

Forrás: MTI