Nem hiába mondják, hogy minden macska szürke éjjel. Éjszaka tompított fényszóró használatával 50-85 méter között van a látási távolság, ez azonban nem jelenti azt, hogy fel is lehet ismerni a tárgyakat ilyen távolságból. A BMW felmérése szerint egy sötét ruhás gyalogost 29 méterről ismerhető fel. Éppen ezért ilyenkor nem lenne tanácsos még 80 km/órával sem vezetni, mert ilyenkor a féktávolság 63 méter fölötti.
Sokat javítanak a helyzeten az éjjellátó rendszerek, de a jövőben még jobb lehet a helyzet. Legalábbis a BMW-nél. A bajorok Night Vision néven futó éjjellátó rendszerének a fő hibája, hogy a középkonzolon lévő képernyőn jeleníti meg az infravörös kamera képét, így ha rendesen használni akarja a vezető, akkor rá kell pillantania, még akkor is ha head up displayen jelzi is, hogy valami van a sötétben. A 24 fokos szögben előre néző kamera hőképet készít, világossal kiemelve a melegebb részeket, mint az emberek vagy állatok.
A BMW most olyan fényszórón dolgozik, amely az így megjelölt potenciális veszélyforrásokat célzottan megvilágítja. A BMW Dynamic Light Spot fénye automatikusan felhívja a vezető figyelmét a veszélyre, ezzel több időt adva, hogy reagáljon a helyzetre, hiszen az infrakamera akár 100 méterre is ellát. Az új fényszóró a Night Vision rendszer megrendelésével kerülhet a járművekbe, egyelőre még nem tudni pontosan mikor.
Más újdonság is várható lámpafronton. A jövőben nem szükséges majd lekapcsolni a távolsági fényszórót országúton. Az új Hatos BMW-ben bemutatott LED-es fényszórókhoz olyan fejlesztésen dolgozik a BMW, amely egy kamera érzékelés nyomán a fénycsóva azon részét kitakarja, ahol a szembe jövő vagy az autó előtt haladó másik jármű közlekedik. Ez nem vadiúj dolog, a Volkswagen egyes modelljeiben már elérhető a technológia.
Bal oldalon célzott megvilágítás nélkül szabad szemmel nem látható a gyalogos, jobb oldalt a rendszer látni engedi