Már áprilisban elárulta az Audi, hogy a zárt változat után az R8 Spyderből is gyárt majd GT kivitelt. A modell elkészült – tudatta hivatalos közleményében a gyár.
Kupé testvéréhez hasonlóan a nyitható tetős variáns is két oldalról támad a jobb dinamika érdekében: nagyobb teljesítmény, kisebb tömeg. A fogyókúra érdekében a vászontetőt rejtő boksz fedele, illetve nagyobb oldalsó panelek szénszálas műanyagból készültek, ezt a könnyű, de erős anyagot használják a módosított első spoiler, az új hátsó szárny és a hátsó lökhárító elkészítéséhez.
Jelentős súlyt spóroltak meg a karbonvázas ülésekkel, az új 19 colos keréktárcsákkal, a módosított sebességváltóval és karbon-kerámia fékekkel. Összesen 85 kilóval könnyebb a GT, mint hagyományos testvérei.
Az új hátsó szárny és az első lökhárító oldalán látható apró légterelők nemcsak látványosak, de javítják az R8 stabilitását is, amelyhez sokat hozzátesz a korábbinál nagyobbra szabott diffúzor.
Erre annál is inkább szükség van, mert a többi V10-es motorral szerelt R8 Spyderrel szemben a GT motorja 560 lóerős, míg nyomatéka 540 Nm. Vagyis 35 lóerővel és 10 Nm-rel nyújt többet, ami igencsak észrevehető a menetdinamikában. 4,1 másodperc helyett már 3,8 másodperc után képes 100 km/órával száguldani, miközben a végsebessége 313 km/óráról 317 km/órára nőtt. Ehhez nem is kell nagyon ügyesnek lenni, mert az R8 GT Spyder szériában R tronic automatikus váltót kap, amelyben a rajtautomatika elrendezi ezt a kérdést.
Persze ennél a modellnél sokkal fontosabb az, hogy kanyarokban mit produkál, amiben bizonyosan nem lesz hiba, hiszen a futóműve is feszesebbre hangolt, illetve a karosszéria is 10 mm-rel alacsonyabban van.
Az új Audi R8 GT Spyder bizonyára nem mindennap fog szembejönni még a nálunk tehetősebb országokban sem, ára Németországban 207 800 euró, 51,6 millió forint.