A Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat két kocsival nyújt segítséget, amikor kisgyermekek kerülnek bajba. Egyik járművük hétéves, de már kiöregedett, hiszen csak Budapesten 1596 esethez riasztották tavaly a szolgálatot. Ezért vásároltak illetve építettek új autót.
190 lóerős a rohamkocsi
A megrendelt rohamkocsi alapját a Mercedes-Benz 519 CDI típus alvázas változata adta, blokkolásgátlóval, menetstabilizálóval, kipörgésgátlóval és légzsákokkal felszerelve. Motorja 190 lóerős, amivel a mentő 158 km/órás tempóra is képes lehet.
Az alvázra épült fel a hátsó konténer, amelyet a WAS, Európa vezető mentőautó-gyártó cége épített. A konténer előnye, hogy három bázisjárművet is kiszolgál. Ha az első alváz elhasználódik, akkor a következő kettőre rá lehet építeni. A teljes jármű 3,9 tonnát nyom.
A doboz túléli a teherautót
A jelenleg futó autóhoz képest az új kocsiban nagyobb a betegtér. A belsőt a lengyelországi Torunban alakították ki, Itt kerültek az autóba a bútorok, a pneumatikus hordágyasztal, a légkondicionáló berendezés, illetve kívülre a fényvisszaverő UV-matricázás.
A felépítménynek 20 G-s hosszirányú lassulás/gyorsulást kell kibírnia a benne lévő bútorzat elmozdulása nélkül. A betegtérben temperált hőmérsékletre van szükség a vizsgálatokhoz, és a szállításhoz is, hiszen a kicsi gyermekek teste hamar kihűlhet. A betegtér hő- és hangszigetelt.
Az autó minden fényt kibocsátó egysége ledes diódás fényforrás, beleértve a biztonságos munkát garantáló kárhelylámpákat is, így pakolás közben kímélik az akkumulátort.
Kamera rögzíti a baleseti helyszínt
Újdonság a nagylátószögű kamera, ami 170 fokban látja a haladó rohamkocsi környezetét és baleset vagy egyéb hiba esetén rögzíti a képet. A másik korszerűsítés a kulcs nélküli üzem, ami lehetővé teszi, hogy a gépjármű vezetője a riasztási helyszínére érkezve kivegye a gyújtáskulcsot, miközben a motor tovább jár és a betegtér fűtése, az eszközök töltése tovább működik.
Örülünk a modern technikának, de minél kevesebb munkát kívánunk neki!