A német óriáscég nehezen mozdult az új szelek hatására, ám most teljes erőbedobással támadják meg a hibrid piacot. A tervek szerint szép lassan minden modellhez kínálnak majd ilyen kettős hajtású kivitelt.

Martin Winterkorn a konszern vezérigazgatója nyilatkozta mindezt az Auto Motor und Sport magazinnak, elmondása szerint még nincs itt az ideje a konnektoros elektromos autóknak, a következő tíz évben csak az otthon is tölthető hibridek jelentenek elérhető opciót.

Winterkorn ugyanakkor megemlítette, a hatótáv kiterjesztővel megtámogatott Chevrolet Volt-hoz hasonló technikán már dolgoznak a Volkswagen mérnökei, egy Audi TT prototípus már el is készült, az elektromos hajtásláncot kiegészítő egyhengeres  benzinmotorral.

A rövidtávú borúlátás ellenére Winterkorn optimistán nyilatkozott a hosszútávú fejlesztésekkel, a nagyobb kapacitású akkumulátorokkal kapcsolatban. A Volkswagennél bíznak az új technológiák megjelenésében, a Lítium-levegő akkumulátorokat várják igazi megváltóként. Nem csodavárásról van szó, az előrejelzések szerint 2025-re ezek az energiatárolók mai társaiknál ötször nagyobb kapacitással rendelkeznek majd, és várhatóan 800 kilométeres hatótávot biztosítanak a jövő elektromos autóinak.