Továbbra is hőség, rengeteg por és kövek nehezítik a résztvevők dolgát a rali-világbajnokság hetedik futamán, a Görög-ralin. Bár péntek este fogadkozott Sebastien Loeb, hogy lehetetlen utolérni az 51 másodperccel vezető Petter Solberget, a francia címvédő holnap újra elsőként indulhat, mert mégis úgy alakult, hogy ő az első.

Solberg kegyetlenül megszenvedte, hogy ma ő rajtolt elsőként, sok időt veszített a laza talajon, és a második szakaszon egy kanyart elnézve ki is csúszott. Eközben a két gyári Citroën Sebastien Loeb és Sebastien Ogier irányításával egyre jött föl. Különösen a magát tegnap a negyedik helyre trükköző Ogier szórta a jobbnál-jobb időket, a hét gyorsaságiból négyet nyert meg, míg kettőn második lett. Mondhatnánk, hogy az utolsó – már sötétben zajló – szakaszon becsúszott egy hatodik eredmény, de az biztosan szándékos volt.

Bár Ogier nyilatkozata szerint ez egy nehéz szakasz volt és ő nem fékezett be, ez szinte biztosan nem igaz. Alátámasztani ugyan nem lehet, hiszen hogy, hogy nem, az egész mezőnyből csak a francia pilóta bontott eredményét (split time) nem közölték erről a szakaszról. Így nem látható miként teljesítette pontosan a szakaszt, de az biztos, hogy az addigra 15,1 másodperces előnyt felépítő, így az élen álló Ogier 17,3 másodperccel lassabb volt az utolsó, 17,71 kilométeres szakaszon, mint csapattársa.

Így aztán a hétszeres világbajnok vezet, de mindössze 2,2 másodperccel Ogier előtt, aki vélhetően már holnap az első szakasz után újra első lesz. „Meglátjuk, mi történik holnap. Továbbra is keményen hajtunk, megtesszük, amit csak tudunk” – nyilatkozta Sebastien Loeb

A szintén Citroënt hajtó, de saját csapatában versenyző Solbergnek is bőven van még esélye nyerni, hiszen lemaradása húsz másodperc és holnap harmadikként indul.


Az élre szorította Loeböt a csapattársa 1
Az élre szorította Loeböt a csapattársa 79 Mikko Hirvonen sem áll rosszul, hátránya 22 másodperc és az ideálisnak mondható negyedik helyről indul holnap. A Ford versenyzője 2-3-4. időket autózott ma, egyenletesen ment. Ha holnap képes lesz begyorsulni, nyerhet is. „Az autó jó, mi is jól vezettünk és érzetre is jó a helyzet is, de a Citroënek egy kicsit gyorsabbak. Ez frusztráló. Jó pozícióban vagyunk holnapra és továbbra is harcolhatunk” – mondta Hirvonen.

Ez nem annyira mondható el a tegnap a differenciálmű hibája miatt a második helyről a nyolcadikra kerülő Jari-Matti Latvaláról. A Ford másik versenyzője ma turbóproblémával küzdött délelőtt, így ismét nagyon sok időt veszített. Délután a kijavított autóval már sokkal gyorsabb volt, két abszolút első időt is autózott, de így is csak a 11. helyen áll.
Az élre szorította Loeböt a csapattársa 80 Az összetettben Hennig Solberg az ötödik, de ő már egy más ligában játszik, mint az első négy, lemaradása percekben mérhető. Ugyanakkor eredménye nincs veszélyben az őt követőktől, mert a hatodik Matthew Wilson és a hetedik Kimi Räikkönen is percekkel követi. Räikkönen hozta  formáját abban a tekintetben, hogy az esti gyorsot megelőző szerviz előtt ki sem szállt az autójából a gyűjtőben, nehogy újságírókkal kelljen beszélnie, miközben minden más versenyző kedélyesen mesélt az elmúlt szakaszokról.

Igazán remek hír a magyar szurkolóknak, hogy az S-WRC kategóriában az élen álló Juho Hanninen és a második Bernardo Sousa mögött már a Turán Frigyes-Zsiros Gábor páros a harmadik. A Ford Fiestával versenyző magyar duó az abszolút értékelésben is jó helyet foglal el, tizenkettedikek.

S hogy minek köszönheti ezt a Synergon Turán Motorsport kettőse? A pilóta szerint a remek taktikának. Annak, hogy bár minden raliversenyző gyorsan szeret menni, ők képesek voltak egy kicsit spórolni a rendkívül rossz minőségű utolsó körön annak érdekében, hogy ne essen baja az autónak. S ez a stratégia bejött.

„Mi még mindig csak tanuljuk ezt az autót, de azért most már a harmadik-negyedik-ötödik helyen folyamatosan ott tudunk lenni a kategóriában, s szerintem ez nagyon jó. Persze, szerencse is kellett ehhez az álomszerű harmadik helyhez, meg jó taktika és fegyelmezettség. De igyekszünk, és szerintem akár meg is tarthatjuk ezt a harmadik helyet, ha jól beosztjuk a valamivel több mint másfél perces előnyünket” – mondta Frici. „Ami pedig a Ford Fiestát illeti: le a kalappal előtte, mert azon kevesek közé tartozik a mezőnyből, amelyekkel nem volt komolyabb gond. Persze, meglazult egy-két csavar és leszakadt a kipufogó, de azért nagy baj nem volt”
Az élre szorította Loeböt a csapattársa 81

A Görög-rali állása a szombati napot követően (13/18 szakasz):

1. Sebastien Loeb Citroën Total WRT DS3 WRC 3ó 20p 27.6mp
2. Sebastien Ogier Citroën Total WRT DS3 WRC +2.2mp
3. Petter Solberg PSWRT Citroën DS3 WRC +20.9mp
4. Mikko Hirvonen Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC +22.4mp
5. Henning Solberg M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +3p 58.9mp
6. Matthew Wilson M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +5p 30.2mp
7. Kimi Raikkonen ICE1 Racing Citroën DS3 WRC +6p 55.4mp
8. Juho Hanninen Red Bull Skoda Fabia S2000 +8p 55.0mp
9. Dennis Kuipers FERM Powertools Ford Fiesta RS +12p 25.7mp
10. Bernardo Sousa Ford Fiesta S2000 +12p 55.3mp S
11. Jari-Matti Latvala Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC +13p 16.3mp
12. Frigyes Turan Ford Fiesta S2000 +13p 54.5mp

S-WRC kategória állása

1. Juho Hanninen Red Bull Skoda Fabia S2000 3ó 29p 22.6mp
2. Bernardo Sousa Ford Fiesta S2000 +4p 00.3mp
3. Frigyes Turan Ford Fiesta S2000 +4p 59.5mp

A részletes eredményekért kattintson erre a linkre.

Holnap öt szakasz, 65,58 versenykilométer vár még a mezőnyre.