A Görög-rali vasárnapi programja:
SS14 Agio Theodori 1, 19,42km
SS15 New Pissia, 11,37km
Szerviz
SS16 Aghii Theodori 2, 19,42km
SS17 New Pissia 2, 11,37km
SS18 Power Stage, 4,00km
Öt szakasz és 64 kilométer maradt a rali-világbajnokság hetedik futama, a Görög-rali zárónapjára. A rajt előtt még négyen is esélyesek voltak a győzelemre, hiszen az élen álló két Citroën mögött Petter Solberg és Mikko Hirvonen is csak húsz másodpercnyire volt.
Hiába indult harmadikként Solberg, ezt nem tudta előnyként használni ellenfeleivel szemben, egyre jobban lemaradt. Ma nem tudott negyediknél jobb időt autózni, sőt volt, hogy csak hetedikként zárt. Ám negyedik hely miatt sem volt csalódott. „Elégedett vagyok a vezetésemmel és a teljesítményemmel. Reméltem, hogy a dobogón fejezzük be a versenyt, a negyedik hely viszont így is jobb, mint az ötödik. Összességében elégedett vagyok. Úgy érzem, kezdenek összeállni a dolgaink” – mondta a norvég.
Mikko Hirvonen is rápróbált a mai napra, ám hiába volt összességében ő a leggyorsabb a ma, ez kevés volt a sikerhez, csak megfelezte lemaradását és harmadikként zárt. „Nem volt olyan rossz. Kemény verseny volt, de így van ez ezzel a versennyel. A harmadik hely is valami, de egy kissé frusztrált vagyok. Nagyszerű csatát vívtunk. Összességében az autó is remekül működött” – mondta a Ford pilótája.
Úgy érkeztek az utolsó, külön pontokért is zajló szakaszra, hogy Ogier 10,5 másodperccel vezetett csapattársa előtt. A power stage után pedig pontosan ugyanez volt a helyzet. A két Sebastien tizedre azonos időt repesztett, ők voltak a leggyorsabbak. Ezzel Sebastien Ogier nyerte a Görög-ralit, megszerezve idei harmadik győzelmét. Ogier 3, Loeb 2, Hirvonen egy ponttal gazdagodott a power stage-en.
„Kétszer lassítottunk le ezen a hétvégén. A taktika része a ralinak” – ismerte el a tegnap még tagadott lassítást Ogier. „Ez nem túl jó a sport szempontjából, de ilyenek a szabályok. Olyan kicsi a különbség a versenyzők között, hogy meg kell ragadni minden esélyt. Az új szabályokkal majd jobb lesz” – tette hozzá a 2008-as junior világbajnok.
Ezzel a sikerrel a fiatalabbik Sebastien nemcsak megerősítette harmadik helyét az egyéni pontversenyben, de öt pontra csökkentette a lemaradását a második helyen álló Mikko Hirvonennel szemben.
A Citroën sorozatban hatodik versenyét nyerte meg, idén ez a második kettős győzelmük, amivel drasztikusan elléptek a Fordtól a konstruktőri bajnokságban.
Sebastien Loeb ugyan nem nyert, de maga mögött tudta tartani Mikko Hirvonent, ami a bajnokság szempontjából mindenképpen eredményt jelent számára. „Értékes pontokkal távozunk erről a versenyről. Amikor megérkeztünk, azt mondtam, pontokat akarok szerezni, nem veszíteni túl sokat, de nem túl jó másodiknak lenni, amikor tudod, hogy te vagy a leggyorsabb a versenyen” – értékelt Loeb, akinek ez volt a 100. dobogós eredménye pályafutása során. „Amikor Ogier van hátul, ő tud taktikázni. Amikor én vagyok hátul, akkor én. Én vezetem a bajnokságot, én vagyok az első az úton, így Ogier tudott taktikázni.”
Henning Solberg megtartotta az ötödik helyet, Matthew Wilson előtt, míg Kimi Räikkönené a hetedik hely. „Jó munkát végeztünk. Most versenyeztünk itt először. Az első nap defektünk volt és gond volt a
differenciálművel is. Egyébként nem volt problémánk. Élveztük ezt a versenyt” – mondta a 2007-es F1-világbajnok.
Az S-WRC kategóriában Ott Tanak szombati kiesését követően Juho Hanninen viszonylag könnyedén szerezte meg a győzelmet. Ennél azonban fontosabb, hogy a Turán Frigyes – Zsiros Gábor duó harmadikként végzett. A Ford Fiesta S2000-essel versenyző párosnak ma egyetlen célja volt, hogy úgy versenyezzen, hogy vigyázzon az autóra, de maga mögött tartsa az őket üldöző Hermann Gassnert. Sikerült, mindkettő. Magyar páros a rali-világbajnokság történetében még nem állt dobogón, még kategóriában sem.
„Ez egy nagyon nehéz verseny, de jól taktikáztunk. Egy darabban tartottuk az autót” – mondta Turán Frici. „Számomra egy álom vált valóra ezzel a dobogóval. Nagyszerű verseny volt ez számomra. Köszönet a magyar szurkolóknak, akik elkísértek minket és köszönet a szervezőknek a jó raliért!”
A 2011-es Görög-rali végeredménye (18/18 szakasz):
1. Sebastien Ogier Citroen Total WRT DS3 WRC 4ó 04p 44.3mp
2. Sebastien Loeb Citroen Total WRT DS3 WRC +10.5mp
3. Mikko Hirvonen Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC +13.5mp
4. Petter Solberg PSWRT Citroen DS3 WRC +38.8mp M
5. Henning Solberg M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +5p 24.7mp
6. Matthew Wilson M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +6p 54.7mp
7. Kimi Raikkonen ICE1 Racing Citroen DS3 WRC +8p 29.4mp
8. Juho Hanninen Red Bull Skoda Fabia S2000 +11p 34.7mp
9. Jari-Matti Latvala Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC +13p 08.8mp
10. Dennis Kuipers FERM Powertools Ford Fiesta RS WRC +15p 10.1mp
11. Bernardo Sousa Ford Fiesta S2000 +16p 29.3mp
12. Mads Ostberg M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +17p 17.4mp
13. Turán Frigyes Ford Fiesta S2000 +17p 52.0mp
A részletes eredményekért kattintson erre a linkre.
A Power Stage eredménye:
1. Sebastien Ogier Citroen Total WRT DS3 WRC 2p 22.7mp +3 pont
2. Sebastien Loeb Citroen Total WRT DS3 WRC +00p 00.009mp +2pont
3. Mikko Hirvonen Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC +00p 00.4mp +1 pont
Az S-WRC kategória végeredménye:
1. Juho Hanninen Red Bull Skoda Fabia S2000 4ó 16p 19.0mp
2. Bernardo Sousa Ford Fiesta S2000 +4p 54.6mp
3. Frigyes Turan Ford Fiesta S2000 +6p 17.3mp
4. Hermann Gassner Jr. Skoda Fabia S2000 +7p 8.7mp
5. Martin Prokop Ford Fiesta S2000 +08p 58.4mp
6. Nasser Al-Attiyah Ford Fiesta S2000 +10p 4.9mp
A világbajnokság állása az Akropolisz Rali után:
Pilóták
1. S Loeb 146 pont
2. M Hirvonen 129 pont
3. S Ogier 124 pont
4. J-M Latvala 76 pont
5. P Solberg 73 pont
6. M Östberg 48 pont
7. M Wilson 36 pont
8. K Räikkönen 24 pont
9. H Solberg 20 pont
10. F Villagra 20 pont
Konstruktőrök:
1. Citroën 250 pont
2. Ford 195 pont
3. M-Sport Stobart 87 pont
4. Petter Solberg WRT 61 pont
5. Ice 1 Racing 34 pont
6. Munchis Ford WRT 32 pont
7. Team Abu Dhabi 19 pont
8. FERM WRT 14 pont
9. Monster WRT 8 pont
10. Brazil WRT 1 pont
A rali-világbajnokság a jövő hónapban Finnországban folytatódik.