A projekt lényege, hogy egymástól átlagosan 560 méter távolságra lévő 74 helyszínen összesen több mint 1000 kerékpárt lehetne kölcsönözni. A kerékpárok leadása az automata gyűjtőállomásokon önkiszolgáló módon történhet bankkártya/hitelkártya, chipkártya, illetve mobiltelefon használatával.
A projektet a jövőben a Budapesti Közlekedési Központ irányítja, amely egyéb, kerékpározást támogató fejlesztésekbe is belekezdett, ilyen a közterületi kerékpártámaszok létesítése, a közlekedési hálózat korrekciója, a belvárosi kerékpárútvonalak bővítése és a jelzőlámpás csomópontok közlekedési rendjének kerékpárbarát áthangolása.
Ha a BuBi az eredeti terveknek megfelelően valósul meg, akkor a járműveket előzetes regisztráció után bárki igénybe veheti majd. Használatuk az első fél órában teljesen ingyenes lenne, a második fél órában pedig egy BKV-jegy árának megfelelő összeget kell fizetni érte
Ezután viszont minden megkezdett félóráért további két jegy árát kell kiadni, ezzel szeretnék ugyanis biztosítani, hogy pörögjön a rendszer, azaz csak rövid szakaszokra vegyék igénybe a felhasználók a bicikliket. Miután valaki magához vett egy biciklit, azt dolga végeztével bármelyik másik dokkolóban elhelyezheti.
Azért, hogy a kerékpárokat ne lopják, teljesen egyedi járműveket alkalmaznak, így azok egyből azonosíthatók, alkatrészeik pedig nem kompatibilisek a hagyományos kétkerekűekével. A biciklitárolók a budai és a pesti oldalon, a Margit és a Petőfi híd között helyezkednek majd el. Egy-egy helyen 20-22 kerékpárral.