A Renault Koleos az egyik legjobb modell a szegmensében, köszönhetően annak, hogy a Nissantól származó kapcsolható négykerék-hajtásával valóban alkalmas terepjárásra. Az autó utastere tágas és átlagon felül csendes, ugyanakkor a külseje megosztó volt, főként az orr-rész miatt. Ennek valószínűleg vége, a Renault a modell alapvető értékeit megtartva felfrissítette a kocsit.
Az új fényszórók, hűtőmaszk, lökhárító igazán modernnek mutatják előröl. Bár elsőre lehet, hogy fel sem tűnik, de ami igazán érdekessé teszi a kocsit az a méretes hűtőmaszk, ilyen ugyanis általában nincs a Renault típusokon. Egy modellen van még ilyen, az a Latitude, amely a Koleoshoz hasonlóan a Renault-hoz tartozó dél-koreai Samsung márka egyik modelljére épül. Így nem meglepő, hogy a Koleost is a kelet-ázsiai országban gyártják.
Újdonság a visszapillantóba költöztetett LED-es irányjelző, hátul a szélvédő feletti spoiler változott meg kissé. A frissítés részeként új keréktárcsák és a képeken is látható új narancsszín került a Koleos kínálatába. Az utastérben minimálisan változik a műszerfal és a rádió kialakítása, a fő vonalat az új kárpitok és díszítések bevezetése jelenti.
A 4,52 méteres szabadidő-autó háromféle motorral készül, az egyes piacokon nem mindegyik változatot forgalmazzák. A 2,0 literes dízelmotor 150, illetve 170 lóerős teljesítménnyel, illetve a 2,0 literes turbós benzines 170 LE teljesítménnyel kerül a Kolesoba. A motorok illetve a sebességváltók továbbfejlesztésével a Renault takarékosabbá tette a Koleost.
Az év végén piacra kerülő autóba továbbra is rendelhető számos kényelmi extra, mint a kulcs nélküli ajtónyitás és indítás, automata fényszóró- és ablaktörlő-működtetés, visszagurulás-gátló, lejtmeneti vezérlő, navigáció, Bose-hifi.