Április elején a BMW bemutatott egy talányos M3-ast. Akkor nem sokat árultak el a kocsiról, most viszont mindent. Ez a BMW M3 CRT, a legextrémebb M3 szedán, nagyjából az M3 GTS négyajtós változata.

A leggyorsabb négyajtós BMW M3 1
A leggyorsabb négyajtós BMW M3 73


Neve a Carbon Racing Technology rövidítéséből ered, ami modell fő technikai újítását hordozza. A BMW-nél jelenleg komoly erőkkel folyik a szénszálas műanyagok technológiájának fejlesztése, hiszen az új elektromos típusok komplett karosszériáját ebből kívánják majd kialakítani. A BMW M3 CRT pedig az új osztály tudásának felhasználásával készült.

Így a hagyományos M3 szedánhoz képest, a motorháztető, az ülések, a tető karbonból készült, a fogyókúra részeként a kipufogó pedig titánból van. A szénszálas műanyag ugyanakkor feltűnik az orr- és csomagtartó-spoilernél, illetve az utastérben is. Az alkatrészek cseréjével 45 kilóval könnyebb a CRT, mint egy hagyományos M3 szedán, 1580 kilót nyom.

A leggyorsabb négyajtós BMW M3 74


Az autó egyediségét nemcsak utastérben elhelyezett táblácska, de az apró piros díszítések is jelzik, plusz könnyen azonosítható a hátsó üléseiről is, azok ugyanis a hagyományosnál sportosabbak, így ott is csak ketten ülhetnek. A 19-es keréktárcsák szintén egyediek, elöl 245, hátul 265-ös abroncsokat viselnek.

A súlycsökkentés azonban csak a kezdet, a CRT-ben nem az M3-ból ismert 4,0 literes motor lapul. Helyette annak továbbfejlesztett – már a GTS-ben is használt – változata szerepel. A szintén V8-as, de 4,4 literes motor 30 lóerővel erősebb, azaz 450 lovas.

A pluszteljesítménynek, illetve a módosított hétfokozatú duplakuplungos sebességváltónak hála az M3 szedán gyorsabb, mint valaha. A korábbinál 0,3 másodperccel hamarabb, csupán 4,4 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót. Az elektronika sem szab gátat a száguldásnak, így akár 290 km/óra is elérhető a kocsival. Még jó, hogy elöl 378, hátul 380 mm átmérőjű féktárcsák pusztítják a mozgási energiát.

Jó jönne most a lottó ötös, mert a BMW M3 CRT 130 000 euróba, azaz 34 millió forintba kerül Németországban, de sajna még az is kevés lenne, mert a 67 darabot, ami készül, csak régi, jól ismert kuncsaftoknak adja el a BMW.