Nem mindennapi fogadást kötött a rali-világbajnokságon induló Turán Frigyes és Varga Zsombor, a Ford magyarországi PR- és kommunikációs igazgatója: megegyeztek, ha Fricinek a rali-vb legkeményebb futamának számító görög versenyen sikerül dobogós helyet elérnie, Zsombor a mélybe veti magát a Korinthoszi Csatorna hídjáról.

A Ford Fiesta S2000-es raliautóval versenyző Turán Frici – Zsiros Gábor az istenek ralijának  is nevezett futamon sporttörténelmet írt: magyarként felkerültek a dobogóra, kategóriájukban harmadikként futottak be a célba.

A mélybe vetette magát a Ford igazgatója 1
A mélybe vetette magát a Ford igazgatója 27
Varga Zsombor barátként és a Ford képviselőjeként szívből szurkolt a fiúknak, ám minden egyes sikeresen teljesített szakasz után egyre jobban izgult, hisz mind inkább bizonyosnak tűnt, végül kénytelen lesz leugrani. Így amíg a bronzéremmel Frici és Gábor legszebb álma vált valóra, a kommunikációs szakemberre tökéletesen ráillett a klasszikus aforizma: egyik szeme sír, a másik nevet.

A Korinthoszi Csatorna fölött majd’ nyolcvan méteres, szédítő magasságban átívelő hídon állva Varga Zsombor egészen biztosan elátkozta azt a pillanatot, amikor a Görög-ralira indulva fogadást kötött Turán Fricivel.

„Görögország felé tartva éppen arról lamentáltunk, hogy jó lenne a lehető legjobb eredménnyel és  mind a Ford Fiesta, mind a saját testi épségünket megóvva befejezni a versenyt, mire Zsombor nagy mellénnyel azt mondta nekem, hogy ha dobogós helyen végzünk, ő  bizony leugrik a csatorna hídjáról. Gondoltam, rajtunk ne múljon: Gáborral, a navigátorommal mindent megtettünk azért, hogy Zsombor derekára rákerüljön a bungee jumping kötél” – meséli Frici nevetve.

„Azt hiszem életemben nem rettegtem még ennyire. A fogadás azonban fogadás, ráadásul egy ilyen ugrás méltó tisztelgés az előtt a hihetetlen teljesítmény és a történelmi eredmény előtt amit Frici és Gábor három nap elképesztően kemény küzdelmének eredményeképp elért, így nem visszakozhattam” – meséli mosolyogva Zsombor.

Friciék már most azon törik a fejüket, milyen tétet dobjanak be a világbajnokság következő állomását jelentő Finn-ralira, Zsombor azonban úgy tűnik, egy ideig nem kíván újabb fogadásba bocsátkozni.

Azt olvasta már, hogy a Volkswagen önjáró autót fejleszt? Ezen a linken megtalálja az erről szóló hírünket.

Magyaroknak köszönhető a Korinthoszi-csatorna

A Korinthoszi-csatorna 6343 méter hosszú mesterséges víziút az Égei-tenger és a Jón-tenger között, amelyet a Korinthoszi-földszoros átvágásával hoztak létre.

A mélybe vetette magát a Ford igazgatója 28


A keskeny földszoros az antik görög kultúra kezdetei óta akadályozta a hellén hajózást, 400 kilométeres kerülőre kényszerítve az Adriai-tenger és a Földközi-tenger keleti vizei közt közlekedő hajósokat. A csatorna megépítését elsőként Periandrosz korinthoszi türannosz határozta el. A terv azonban a kor technikai színvonalán megvalósíthatatlan volt. A csatorna kiváltására hozta létre Korinthosz városállam a Diolokosznak nevezett szállítóutat.

Néró 67-ben 6 000 rabszolgát rendelt a csatorna építésére, de a következő évben bekövetkezett halála után a munkálatok leálltak és a terv feledésbe merült.

A mai csatornát 1881 és 1893 között építtette a görög állam a Türr István és a Panama-csatorna építéséből is részt vállaló Gerster Béla tervei alapján. Emlékmű őrzi a két szakember nevét a helyszínen.

A mélybe vetette magát a Ford igazgatója 29


Az építkezést elkezdő francia társaság a csatorna két végének kimélyítése után csődbe jutott. Antonisz Matszas vezetésével egy görög vállalkozói csoport vette át a munkálatokat, akik végül 10 év alatt fejezték be a építkezést. A csatorna megépítése a kor technikai csúcsteljesítményei közé tartozott.

A csatornát nem zárták le zsilipekkel. A két végponton a közúti forgalom úgynevezett merülőhidakon át zajlik, amelyek a csatornán át közlekedő hajók érkezésekor egyszerűen alábuknak.

Forrás: Wikipedia