A Renault idén immár ötödik alkalommal hozza el Magyarországra márkakupa-sorozatát, a World Series by Renault-t. A versenyzés, a formaautók, a benzingőz és általában az autózás rajongóinak kihagyhatatlan esemény, az F1 utáni legjobb dolog, méghozzá ingyen.
A szombaton és vasárnap (július 2-3.) rendezett eseményen reggeltől estig gyakorlatilag állandóan történik valami a pályán, az öt versenysorozat időmérői és futamai mellett sincs holtidő, autós kaszkadőrbemutató, veteránautók, kamionos demó és természetesen Forma-1-es bemutató is zajlik majd.
Hogy kik versenyeznek? Ott lesznek a hazai Lotus Ladies Cup női versenyzői az idén indult sorozat negyedik fordulójának keretében, az Elise-ekkel ismert a tévéképernyőkről ismert hölgyek is rajthoz állnak, a nézők megtudhatják, hogyan bánik a sportkocsival Ördög Nóra vagy épp a Barátok közt Zsófijaként ismert Kiss Ramóna.
Szintén zárt autós, de igen komoly széria a Renault Mégane Trophy, amelyen már profi versenyzők csapnak össze a francia márka csúcsgépeivel.
A formaautók iránt érdeklődők igazán el lesznek kényeztetve, hiszen három sorozat összecsapásait figyelhetik: a világ talán legelterjedtebb ilyen kategóriája, a Formula Renault 2.0 két bajnokságában rendeznek versenyeket, itt lesznek a közép-európai regionális bajnokság, az Alps pilótái és a WSR állandó szereplői, az Eurocup ifjoncai is.
A színe is olyan rémisztő mint az ereje. Ezek a Mégane Trophy-k nem viccelnek!
A színe is olyan rémisztő mint az ereje. Ezek a Mégane Trophy-k nem viccelnek!
Fotó megosztása:
A szakállas nő esete a Vezess fotófalával
A szakállas nő esete a Vezess fotófalával
Fotó megosztása:
A 15 éves hölgy is versenyez, egyedüliként a fiú mezőnyben!
A 15 éves hölgy is versenyez, egyedüliként a fiú mezőnyben!
Fotó megosztása:
Francia trombita benzinre hangolva. Akár az angol himnuszt is elfújja!
Francia trombita benzinre hangolva. Akár az angol himnuszt is elfújja!
Fotó megosztása:
Rengeteg ember, dübörgő lóerők, a Renault a ringre hozott egy hétvégényi benzingőzt. Terjedelmes galériával mutatjuk be, miért is érdemes holnap Mogyoród felé venni az irányt.
Rengeteg ember, dübörgő lóerők, a Renault a ringre hozott egy hétvégényi benzingőzt. Terjedelmes galériával mutatjuk be, miért is érdemes holnap Mogyoród felé venni az irányt.
Fotó megosztása:
A világ egyik legdrágább kormánya.
A világ egyik legdrágább kormánya.
Fotó megosztása:
Renault Clio RS, Vezess színekben.
Renault Clio RS, Vezess színekben.
Fotó megosztása:
Terülj, terülj...
Terülj, terülj...
Fotó megosztása:
Ilyen a box...
Ilyen a box...
Fotó megosztása:
Ilyen a box...
Ilyen a box...
Fotó megosztása:
Ilyen a box...
Ilyen a box...
Fotó megosztása:
Ilyen a box...
Ilyen a box...
Fotó megosztása:
Magányos Megane
Magányos Megane
Fotó megosztása:
Azért nem minden űrtechnika:).
Azért nem minden űrtechnika:).
Fotó megosztása:
Autósport csinos hölgyek nélkül? Soha!
Autósport csinos hölgyek nélkül? Soha!
Fotó megosztása:
Fő a tisztaság.
Fő a tisztaság.
Fotó megosztása:
Nyalóka.
Nyalóka.
Fotó megosztása:
Műsor a lelátók eseményre éhes közönségének. Nem kellett csalódniuk, füst és gumicsikorgás jutott minden szemnek és orrnak.
Műsor a lelátók eseményre éhes közönségének. Nem kellett csalódniuk, füst és gumicsikorgás jutott minden szemnek és orrnak.
Fotó megosztása:
Ennyi ember ritkán fordul meg a boxok között.
Ennyi ember ritkán fordul meg a boxok között.
Fotó megosztása:
Élménykörön a Clio RS-el, a szerencsések.
Élménykörön a Clio RS-el, a szerencsések.
Fotó megosztása:
Az öreg Calibra még mindig szolgál!
Az öreg Calibra még mindig szolgál!
Fotó megosztása:
Élménykörön a Clio RS-el, a szerencsések.
Élménykörön a Clio RS-el, a szerencsések.
Fotó megosztása:
Nem csonkolás készül...
Nem csonkolás készül...
Fotó megosztása:
...csak az élménykörösök repeta vágyait vágják el, a karszalag levágásával.
...csak az élménykörösök repeta vágyait vágják el, a karszalag levágásával.
Fotó megosztása:
Ez a garnitúra nem erre a pályára való...
Ez a garnitúra nem erre a pályára való...
Fotó megosztása:
A Red Bull mindenhol ott van.
A Red Bull mindenhol ott van.
Fotó megosztása:
Ezt a vonalat most könnyű volt átlépni!
Ezt a vonalat most könnyű volt átlépni!
Fotó megosztása:
Igen, van aki unta:)
Igen, van aki unta:)
Fotó megosztása:
Renault Wind, az új törpekabrió.
Renault Wind, az új törpekabrió.
Fotó megosztása:
Olimpiai sebességgel vetkőzik, és tényleg pofás.
Olimpiai sebességgel vetkőzik, és tényleg pofás.
Fotó megosztása:
A hölgyek kedvence lehet.
A hölgyek kedvence lehet.
Fotó megosztása:
Futam közben, a hangorkán csak az F1-hez hasonlítható.
Futam közben, a hangorkán csak az F1-hez hasonlítható.
Fotó megosztása:
Készülődés.
Készülődés.
Fotó megosztása:
Készülődés.
Készülődés.
Fotó megosztása:
Nem mindennapi szimulátor.
Nem mindennapi szimulátor.
Fotó megosztása:
Nem mindennapi szimulátor.
Nem mindennapi szimulátor.
Fotó megosztása:
Ami életben tart.
Ami életben tart.
Fotó megosztása:
Az első három helyezett, ünneplés kicsiben.
Az első három helyezett, ünneplés kicsiben.
Fotó megosztása:
Igen ez egy magyar címer. Kiss Pál Tamásnak köszönhetően ott vagyunk a sorozatban.
Igen ez egy magyar címer. Kiss Pál Tamásnak köszönhetően ott vagyunk a sorozatban.
Fotó megosztása:
Az orrkúp lebicsaklott egy kis kakaskodás közben, férfias sport ez...
Az orrkúp lebicsaklott egy kis kakaskodás közben, férfias sport ez...
Fotó megosztása:
Egyedi ülés:)
Egyedi ülés:)
Fotó megosztása:
A csúcs természetesen a Formula Renault 3.5, amelyet joggal szoktak az F1 egyik előszobájaként emlegetni, korábban Robert Kubica, Sebastian Vettel, Pastor Maldonado, Jerome D’Ambrosio és Karun Chandhok is itt tanulta a „szakmát”, és ma is számos F1-es kötődésű versenyző van a mezőnyben.
Aki kíváncsi a leendő Fomra-1-es pilótákra, megnézheti, hogyan megy a már idénre Toro Rossó-s bemutatkozásra esélyes Daniel Ricciardo, a szintén Red Bull-nevelt Jean-Eric Vergne, a Virgin kanadai tesztpilótája, Robert Wickens, a Team Lotus-os amerikai, Alexander Rossi, a Renault F1-es tesztpilótái, Fairuz Fauzy és Jan Charouz vagy a tavalyi bajnok, a Forma-1 potenciális második orosz versenyzője, Mihail Aljosin.
A Lotus Ladies Cupban a hölgyek tapasztalatlansága, a Mégane Trophyban a dörzsölt profik zárt autóknál megszokott bátrabb test-test elleni manőverei, a Formula Renault-szériákban pedig az ifjoncok viszonylagos tapasztalatlansággal párosuló égető bizonyítási vágya garantálja, hogy minden egyes futam küzdelmes és izgalmas lesz.
Ahogy már írtuk, a versenyeken kívül és érdemes a pályára figyelni, a többszörös rali vb-futamgyőztes Jean Ragnotti valamint a Renault Sport sofőrjei is igen látványos kaszkadőrshow-t adnak, aki az igazi szörnyetegek iránt érdeklődik, a Renault versenykamionját is megnézheti és naponta háromszor a Lotus Renault Forma-1-es autója is végigrepeszt majd a Hungaroringen.
Természetesen az aszfaltcsíkon kívül is zajlik majd az élet: ritkán megtapasztalható élményt jelent a folyamatosan nyitott paddock, ahol a látogatók betekinthetnek a színfalak mögé, ugyanazt a betont taposhatják, mint az F1-esek pár héttel később, miközben szó szerint karnyújtásnyira kerülhetnek az autókhoz és a pilótákhoz.
A paddockon kívül a Renault az utcai autóit is kiálltja, akinek kedve van, autós szimulátoron vagy a kerékcsere-versenyen is kipróbálhatja magát, a legkisebbek pedig renault-s ugrálóvárban foglalhatják el magukat.
Belépők: kint a pályán, fent a neten vagy a Renault-szalonokban
A rendezvény népszerűségét bizonyítja, hogy az F1 után a Hungaroring leglátogatottabb eseménye, tavaly 135 ezren jártak a World Series by Renault-n. Ők már tudják, miért érdemes visszamenni, aki pedig még nem volt, ki ne hagyja, ingyen ennél jobb autós programot nem is tudunk ajánlani a nyárra.
A családi Renault-élményhez mindössze két tennivaló vár az érdeklődőkre: a World Series by Renault hivatalos oldalán regisztrálva vagy a legközelebbi márkakereskedőn keresztül megszerezni az ingyenes belépőt, hétvégén pedig a Hungaroring felé venni az irányt. Akinek erre nem jut ideje, az kint a pályán is hozzájuthat a belépőjegyhez.