Már követhetetlen hanyadik tőkeinjekción, csődközeli állapoton és tulajdonosváltáson van túl a svéd gyár. Szerencsére még mindig akadnak befektetők, és nem hagyják, hogy végleg lakat kerüljön a nagy múltú gyártó csarnokaira.
Mint sok európai befektetés esetén, itt is a kínaiak szálltak be az üzletbe, eddig 54 százalékos többséget birtokolnak a Saab anyacégének számító Spykerből.
Június végén a bevásárlás ellenére mégis életmentő hitelre volt szükség a gyár rövid távú életben tartásához. Ezért kissé fura a nagy volumenű tervek hangoztatása. Victor Muller vezérigazgató nyilatkozatai szerint három új modellt is piacra dob a svéd gyártó. A 9-1 lesz a belépőmodell a 9-6, 9-7 pedig a presztízsautók piacán száll szembe az ellenfelekkel.
A megállapodás értelmében a kínai tulajdonosok csak a pénzügyi kérdésekért felelnek, a tervezés és gyártás teljes mértékben a Saab szakembereire marad. Már csak az a kérdés, hogy meddig.